stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 393321
  • 28 شهریور 1400 - 23:56
3
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

پیش بینی کاشت ۷ هزار هکتار دانه روغنی در مزارع استان همدان

پیش بینی کاشت ۷ هزار هکتار دانه روغنی در مزارع استان همدان
همدان- قلمنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی برداشت ۱۰ هزار تُن کلزا از ۷ هزار هکتار از مزارع استان در سال زراعی جاری خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
قلم از همدان، علی بایگانه در جمع خبرنگاران با اشاره به وابستگی بیش از ۹۰ درصدی تولید روغن کشور به واردات، گفت: در سال‌های اخیر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت خود را در مورد خود اتکایی روغن و توسعه کشت دانه‌های روغنی به ویژه کلزا شروع کرده است.

وی در این راستا افزود: کلزا بیش از ۴۵ درصد روغن دارد و در مواردی مانند تغذیه دام، حاصلخیزی خاک و کنترل بیماری‌های گندم که در تناوب با کلزار قرار می‌گیرد بسیار مؤثر است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت سال زراعی گذشته هزار و ۳۰۰ تُن دانه روغنی با قیمت تضمینی ۱۵ هزارتومان در استان تولید و به کارخانه روغن کشی نهاوند تحویل داده شد.

بایگانه با اشاره به اینکه استان همدان پتانسیل تولید بالاتر از این مقدار را دارد، تصریح کرد: سابقه تولید بیش از ۹ هزار تُن کلزا وجود دارد، اما متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مسائل اقتصادی رغبت کشاورزان به کشت کلزا کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال زراعی جاری حدود هفت هزار هکتار کاشت کلزا در استان در نظر گرفته شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید ۱۰ هزار تُن کلزا با کمک کشاورزان محقق شود.

گفتنی است؛ نهاوند یکی از قطب‌های تولیدی کلزا در استان و زمان کشت آن از ۱۵ شهریور تا هفته اول مهرماه است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.