stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 393131
  • 27 شهریور 1400 - 17:48
2

کلینیک طب سنتی در کاشان راه اندازی شد

کلینیک طب سنتی در کاشان  راه اندازی  شد
اصفهان_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: رویکرد طب سنتی، سلامت محوری است تا مردم روش‌های سبک زندگی را بهتر بیاموزند و این اصلی‌ترین قابلیت طب ایرانی است.
قلم | qalamna.ir :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: رویکرد طب سنتی، سلامت محوری است تا مردم روش‌های سبک زندگی را بهتر بیاموزند و این اصلی‌ترین قابلیت طب ایرانی است.

سید علیرضا مروجی، امروز(شنبه-۲۷ شهریور) در نشست خبری، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی کلینیک طب سنتی در کاشان این است که مردم با مراکز معتبر در ارتباط باشند و سودجویان، با عنوان طب اسلامی- ایرانی جان مردم را به خطر نیندازند.

وی تصریح کرد: آنچه که برخی به عنوان طب اسلامی معرفی می‌کنند، سوء استفاده‌ از مذهب است که مردم باید نسبت به این تبلیغات فریبنده آگاه شوند تا به دام شیادان نیفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: طب ایرانی مکمل طب مدرن است و پزشکان نیز آن را پذیرفته‌اند. طب ایرانی میراث گران‌قدری است و باید از آن مراقبت کنیم. اکنون که مردم به آن اعتماد دارند، باید آن را تقویت کنیم و اجازه ندهیم که از یک سو افراطی‌ها آن را تخطئه کنند و از سوی دیگر افرادی آن را وسیله سودجویی قرار دهند.

مروجی افزود: در جهان پزشکی،  طب مبتنی بر شواهد رویکردی پذیرفته شده و مورد اجماع است و بر این اساس در  الگوی طب سنتی نیز بهترین شیوه‌ بر پایه‌ آخرین مستندات علمی است که به تأیید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت یا سازمان بهداشت جهانی رسیده باشد.

وی اظهار کرد: مراجعی مثل آیت‌الله جوادی آملی و بزرگان حوزه اعلام کرده‌اند که چیزی به نام طب اسلامی نداریم و تنها طب سنتی داریم که به عنوان طب مکمل مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طب سنتی جایگزین طب نوین نیست و شرط پذیرش بیمار در کلینیک طب سنتی کاشان، همراه داشتن نامه پزشک متخصص بالینی یا عفونی است.

مروجی افزود: کلینیک طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بیمارستان اخوان این شهر با حضور چهار پزشک طب سنتی همراه با یک دستیار تخصصی فعالیت دارد که صبح روزهای شنبه تا چهارشنبه به مردم منطقه شمال استان اصفهان و شهرهای همجوار خدمات دهی می‌کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.