stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 393119
  • 27 شهریور 1400 - 19:35
3

ذبیحی: مردم اردستان در تزریق واکسن فرصت‌سوزی نکنند

ذبیحی: مردم اردستان در تزریق واکسن فرصت‌سوزی نکنند
اصفهان_ مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: با توجه به برداشتن محدودیت سنی واکسیناسیون،مردم اردستان به استقبال واکسن بیایند و در واکسیناسیون فرصت سوزی نکنند.
قلم | qalamna.ir :

حسن ذبیحی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان مقرر شد که محدودیت رده‌های سنی در واکسیناسیون برداشته شود و تمام افراد بالای ۱۸ سال شهرستان می‌توانند واکسینه شوند.

وی با اشاره به توسعه مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اردستان، افزود: به شرط تأمین واکسن، روزانه بیس از یک هزار دز واکسن تزریق می‌شود در حالی که قبلاً در مرکز واکسیناسیون سابق حدود ۳۰۰ دز واکسن تزریق می‌شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های واکسیناسیون انجام شده است، خاطرنشان کرد: ساعات کار مراکز واکسیناسیون و تعداد واکسیناتورهای هر مرکز به تعداد ۱۰ خط افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: تمامی زیرساخت لازم برای واکسیناسیون افراد فراهم شده است، به شرط حضور مردم و با همکاری مراقبان سلامت در مراکز واکسیناسیون تا جمعه پیش‌رو، تمام افراد بالای ۱۸ سال شهرستان واکسینه می‌شوند.

ذبیحی با اشاره به شائبه‌های ایجاد شده در فضای مجازی در خصوص واکسیناسیون و اینکه افراد به دنبال واکسن‌های مختلف هستند، تصریح کرد: مردم به باورهای منفی درباره تزریق واکسن توجه نکنند، تمامی واکسن‌های در حال تزریق برای پیشگیری از شدت بیماری مؤثر هستند و اینکه بهترین واکسن، دردسترس ترین واکسن است.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باورهای منفی موجود در بین مردم را درباره واکسیناسیون کاهش دهند و مردم را را به تزریق واکسن دعوت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: هیچ سند علمی در خصوص فوت افراد دو سال بعد از تزریق واکسن وجود ندارد، مردم به شایعات توجه نکنند.

ذبیحی در خصوص تأثیر واکسیناسیون تصریح کرد: واکسیناسیون تأثیر قابل توجهی در کاهش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان داشته است

وی یادآور شد: تزریق واکسن به معنای عدم ابتلاء به کرونا نیست و در هیچ کجای دنیا تاکنون واکسنی که ۱۰۰ درصد کارایی داشته باشد توسط بشر ساخته نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به کمبود واکسن برکت، ادامه داد: به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پلتفرم واکسن سینوفارم نیز مشابه برکت است، مردم فرصت سوزی نکنند و از واکسن‌های موجود استفاده کنند.

ذبیحی تصریح کرد: در حال حاضر هشت هزار و ۲۵۰ دز واکسن سینوفارم ،۴۰۰ دز آسترازنکا و تعداد محدودی واکسن برکت نیز برای افراد دز دوم موجود است.

وی با اشاره به دستور وزیر بهداشت مبنی ارائه خدمات براساس کارت واکسن، خاطرنشان کرد: هنوز در این خصوص، نامه‌ای به شبکه بهداشت شهرستان ابلاغ نشده است و ما طبق ابلاغیه‌ها تصمیم می‌گیریم.

مدیر شبکه بهداشت درخصوص واکسیناسیون روستاییان خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون در روستاها به جز تعداد محدودی، خوب بوده و از ابتدای شروع عملیات واکسیناسیون تاکنون ۶۴.۲ درصد از جمعیت روستا واکسینه شده‌اند.

ذبیحی در خصوص نحوه بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش داشتیم مقرر شد مأموران بهداشت محیط نظارت بر رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند و برای مستخدم‌های مدارس نیز آموزش ویژه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی درباره تزریق واکسن دانش آموزان، تصریح کرد: آمار دانش آموزان شهرستان را ارسال کردیم، قرار است طی دو هفته آینده واکسن مخصوص وارد شود و بر اساس ابلاغیه‌ای که اعلام می‌شود تزریق دانش آموزان را آغاز می‌کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به تزریق ۱۲۶۷ دز واکسن در شبانه‌روز گذشته، تاکید کرد: تاکنون تعداد ۲۰ هزار و ۸۰۹ نفر دوز اول واکسن معادل ۶۲.۴ درصد پوشش ۱۲ هزار و ۸۳۹ نفر دوز دوم واکسن کرونا معادل ۳۷.۲ درصد را دریافت کرده‌اند که در مجموع واکسن تزریق شده ۳۳ هزار و ۱۹۸ دز است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.