stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 393086
  • 27 شهریور 1400 - 17:14
1
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکید کرد:

آب موجود همدان فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی

آب موجود همدان فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی
همدان- قلمنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مطلوب بودن کیفیت آب در همدان خبر داد و گفت: تغییر رنگ آب پس از افت فشار یا قطعی های موردی ناشی از شوک ایجاد شده در تاسیسات آبرسانی است و کیفیت آب کاملا تحت کنترل است.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، حمیدرضا نیکداد ضمن اشاره به نگرانی های برخی شهروندان و هم استانی ها در خصوص تغییر رنگ یا مزه آب آشامیدنی در برخی نقاط، پس از افت فشار یا قطعی های ایجاد شده در شبکه های آبرسانی توضیح داد: رصد کیفیت آب در سه بخش فیزیکی، شیمیایی و میکروبی با نمونه برداری های مستمر، همواره در دستور کار شرکت های آب و فاضلاب قرار دارد.

نیکداد با تاکید بر اینکه در حقیقت کیفیت آب یکی از خطوط قرمز این شرکت محسوب میشود، گفت: علیرغم تمامی مدیریت هایی که در بحث کنترل کیفیت آب آشامیدنی به عمل می آید، متاسفانه به دلیل کاهش حجم نزولات جوی سال جاری، در برخی نقاط با افت فشار آب به دلیل اعمال تغییرات جریان آب مواجه شدیم.

وی ادامه داد: افت فشار آب موجب شده تا تغییرات جریان آب درشبکه های آبرسانی رخ داده و برخی همشهریان یا هم استانی های ما با تغییر شکل ظاهری آب نظیر بو و مزه آن مواجه شوند.

نیکداد با این توضیح که بر اساس استانداردهای تعریف شده؛ آب آشامیدنی آبی است، که ویژگی های فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و رادیواکتیو آن در حدی باشد که، مصرف آن جهت آشامیدن، عارضه سوئی را در کوتاه مدت یا دراز مدت، برای سلامت انسان، به همراه نداشته باشد، عنوان کرد: با جریان مجدد آب در مخازن آب شهر و به ویژه در لوله هایی با ساختار چدنی و ایجاد شوک الکترونیکی، احتمال بلند شدن رسوبات کف لوله افزایش می یابد که همین خود تغییراتی را درویژگی های ظاهری آب به وجود می آورد.

وی با اذعان به اینکه این تغییرات عموما پس از یک بازه زمانی بسیارکوتاه مدت مرتفع و رنگ و مزه آب به حالت طبیعی خود بازمی گردد، گفت: این نوع از اختلال تنها در نتیجه شوک ایجاد شده در سیستم های آبرسانی است و  آب موجود فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی است. 

نیکداد با این توضیح که مردم یقین داشته باشند که کیفیت آب در همدان مطلوب و مورد تایید مراجع تایید کننده کیفیت می باشد، اظهارکرد: درصورت طولانی شدن مدت زمان کدورت آب یا هواگرفتگی، مشترکین عزیز میتواند ضمن تماس با مرکز۱۲۲ همکاران ما را در جریان مشکلات ایجاد شده قراردهند و یا درخواست نمونه گیری و آزمایش آب را داشته باشند.

این مسئول در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه آزمایشگاه های آبفای استان از جمله آزمایشگاهای معتمد سازمان محیط زیست است،گفت: مرکز بهداشت استان نیز ضمن بررسی کیفیت آب، کیفیت مطلوب آن را تایید میکند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان، از نمونه برداری های روزانه و ماهیانه آزمایشگاههای متولی امر به صورت مستمر خبر داد و گف ت:تاکنون هیچ موردی از آلودگی میکروبی و شیمیایی آب گزارش نشده است.

نیکداد در پایان، بار دیگر با بیان اینکه مشترکین میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر شکل ظاهری آب در دراز مدت، مشکلات خود را با مرکز پاسخگوی ۱۲۲  در میان بگذارند، از مردم درخواست کرد: به شایعات مخربی که در خصوص آلودگی آب مطرح می شود، توجه نکنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.