stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 393049
  • 27 شهریور 1400 - 15:52
4
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه تاکید کرد

ضرورت ایجاد شهرک‌های سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و ترکیه

ضرورت ایجاد شهرک‌های سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و ترکیه
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با تاکید بر ضرورت ایجاد شهرک‌های سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و ترکیه، گفت: رفع موانع توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران با جمهوری ترکیه با همکاری ۲ طرف، محقق شود.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا از ارومیه، عادل نجف‌زاده در نشست مشترک گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با اتاق بازرگانی استان وان ترکیه با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر تجاری و اقتصادی ایران، اظهار داشت: تشکیل شورای ساماندهی مبادلات مرزی مشترک بین ایران و ترکیه برای افزایش تجارت بین ۲ کشور بسیار موثر است و تشکیل این شورا تحقق هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلار مبادلات مشترک بین ۲ کشور را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی برخوردار است، افزود: وجود این پتاسیل‌ها بسترهای بسیار خوبی برای توسعه تجارت با کشور ترکیه به ویژه استان وان دارد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه اذعان کرد: شهرستان خوی مهم‌ترین گذرگاه تجاری و اقتصادی ایران با ترکیه است و ایجاد اتاق بازرگانی مشترک بین خوی و وان، خواهر خواندگی این ۲ شهر، ایجاد مناطق و شهرک‌های مشترک سرمایه‌گذاری و تشکیل کمیسیون مشترک مرزی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری طرف ایران برای دستیابی به اهداف مشترک تجاری است.

نجف‌زاده با تاکید بر ضرورت ایجاد شهرک‌های سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و ترکیه، گفت: رفع موانع توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران با جمهوری ترکیه با همکاری ۲ طرف، محقق شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشترکات فرهنگی بین ۲ کشور، اظهار داشت: تقویت همکاری‌های دانشگاهی و تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های وان و خوی برای دستیابی به اهداف فرهنگی مشترک نقش موثری دارد.

در ادامه این نشست نیز “نجدت تقوا” رییس اتاق بازرگانی استان وان، این اتاق را پنجمین اتاق بازرگانی فعال کشور ترکیه اعلام کرد و گفت: این اتاق با کسب مجوزهای بین المللی آماده افزایش تجارت و مراودات تجاری با بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی است.

وی با تقدیر از هیات ایرانی، برگزاری نشست‌های مشترک را زمینه ساز دیدارهای مقامات بلند مرتبه ۲ طرف در جهت شناسایی ظرفیت‌ها و توسعه تجارت فی مابین دانست.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار رحیم نوری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.