stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 392974
  • 27 شهریور 1400 - 11:30
0
استاندار هرمزگان خبر داد :

بررسی فنی اجرای خط انتقال آبرسانی به روستاهای شمال بندرعباس از منطقه کِشار / به دنبال کاهش هزینه و زمان اجرای طرح هستیم

بررسی فنی اجرای خط انتقال آبرسانی به روستاهای شمال بندرعباس از منطقه کِشار / به دنبال کاهش هزینه و زمان اجرای طرح هستیم
هرمزگان/قلمنا-استاندار هرمزگان با حضور در محل خط انتقال آب آبشیرینکن یک میلیون مترمکعبی خلیج فارس در منطقه کشار بندرعباس، ضمن امکان سنجی اجرای خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای شمال بندرعباس، تازیان بالا و پایین، چگونگی اجرای این طرح مهم را مورد بررسی قرار داد.
قلم | qalamna.ir :

فریدون همتی پس از این بازدید، ضمن تشریح زوایای مختلف این طرح مهم آبرسانی، گفت: جمعیتی نزدیک به ۵۰هزار نفر می توانند از مزایای اجرای این خط انتقال و آب شرب پایدار بهره مند شوند.

وی افزود: مجریان طرح آب شیرینکن خلیج فارس معتقدند هستند خط انتقال این طرح باید از نخستین ایستگاه بین راهی( R0 ) تامین شود که چندین کیلومتر با محل فعلی فاصله دارد و اگر به مرحله اجرا برسد ، هزینه ای نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای خط انتقال نیاز است که به نوعی اجرای طرح را ناممکن خواهد کرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با برآورد مهندسی اولیه توسط معاونت عمرانی استانداری و آبفای هرمزگان امکان اجرای خط از منطقه کشار وجود دارد و  تلاش داریم در نزدیکترین نقطه به خط اصلی انتقالِ آبِ آبشیرینکنِ خلیج فارس، خط فرعی را به منظور آبرسانی به روستاهای شمال بندرعباس و تازیان ایجاد کنیم.

همتی با بیان اینکه تصمیم لازم در خصوص نحوه اجرای این طرح مهم زیربنایی پس از امکان سنجی اجرای طرح و اعلان نظر حوزه عمرانی استانداری و گروه مهندسی آسیا اتخاذ می شود،  خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه این مطالعه و بررسی فنی که طی روزهای آینده مشخص می شود،  به گونه ای باشد که از محل فعلی بتوانیم خط انتقال را احداث کنیم، چرا که هزینه و زمان اجرای پروژه به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند.

 انتهای پیام/

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.