stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392967
  • 27 شهریور 1400 - 11:22
2
رئیس ابزار دقیق وکنترل منطقه خلیج فارس:

اصلاح و ارتقا سیستم اندازه گیری جریان خط لوله ۲۶ اینچ مرکز انتقال نفت بندرعباس

اصلاح و ارتقا سیستم اندازه گیری جریان خط لوله ۲۶ اینچ مرکز انتقال نفت بندرعباس
هرمزگان/قلمنا-سیستم اندازه گیری جریان خط لوله 26 اینچ مرکز انتقال نفت بندرعباس در منطقه خلیج فارس ارتقا یافت.
قلم | qalamna.ir :

رئیس ابزار دقیق وکنترل منطقه خلیج فارس گفت:  با توجه به افزایش فلو و انتقال حداکثری فراورده های نفتی خط ۲۶ اینچ بندرعباس – رفسنجان در ماه های اخیر ، اندازه گیری دبی در مرکز انتقال نفت بندرعباس از دقت لازم برخودار نبود و با اندازه گیری دستی ارتفاع مخزن اختلاف به وجود آمده بود.

پدرام قاسمی بیان داشت : با توجه به بررسی ها و مطالعات انجام شده در بستر یک کار علمی و عملی توسط واحد ابزاردقیق منطقه ، این اختلاف به علت ساختار غیرخطی دستگاه های اندازه گیری فشار، عدم تطابق رنج ترانسمیتر فشار بعد از افزایش جریان خط و عدم تطابق ضریب محاسبه جریان با شرایط جدید خط بوجود آمده بود.

وی افزود : با بررسی مدارک و داکیومنت های موجود درباره ساختار اورفیس پلیت استفاده شده در خط ۲۶ اینچ و در نظر گرفتن شرایط جدید خط از نظر فشار و دبی کاری ، با استفاده از نرم افزارهای مهندسی مربوط به محاسبات جریان ، میزان رنج مناسب برای دستگاه ترانسمتیر فشار انتخاب شد و متناسب با آن ضریب جدید مربوط به فرمول جریان خط با توجه به اختلاف فشار اورفیس پلیت محاسبه گردید.

رئیس ابزار دقیق منطقه خلیج فارس ادامه داد:بعد از انتخاب ترانسمیتر مناسب و تهیه آن از انبار تدارکات کالا تهران ، ابتدا کالیبراسیون تجهیز در آزمایشگاه اندازه گیری انجام شد تا از صحت عملکرد و دقت اندازه گیری دستگاه اطمینان حاصل شود. بعد از نصب ترانسمیتر جدید و برقراری ارتباط با اتاق کنترل ، ضرایب محاسبه شده توسط کارشناسان ابزاردقیق در رکوردهای دیجیتال و HMI های اتاق کنترل تنظیم شد.

قاسمی تصریح کرد : این اقدامات با رویکرد پژوهشی و فنی انجام شد ودر حال حاضر مقدار جریان با دقت عملیاتی ۱.۲% اندازه گیری می شود و هم به صورت نمودار جریان-زمانی در HMIها و هم به صورت عددی در رکوردر دیجیتال اتاق کنترل نمایش و ثبت می شود.

 انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.