stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 392899
  • 27 شهریور 1400 - 0:39
1

رئیسی به آمریکا نمی‌رود، امیرعبداللهیان می‌رود

رئیسی به آمریکا نمی‌رود، امیرعبداللهیان می‌رود
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: رئیس دولت سیزدهم به هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل نمی‌رود و دیدارهای معمول این اجلاس به عهده وزیر خارجه ایران خواهد بود. رئیسی هم اینک در تاجیکستان است اما علت عدم سفر او به نیویورک، همه‌گیری کرونا عنوان شده است.
سیدابراهیم رئیسی در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل غایب خواهد بود و نمایندگی هیات ایرانی در این اجلاس به وزیر خارجه، حسین امیرعبداللهیان سپرده شده است. مجید تخت‌روانچی، سفیر دایم جمهوری اسلامی در سازمان ملل، به خبرنگاران گفت ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه به صورت آنلاین در اجلاس سخنرانی خواهد کرد.
تخت‌روانچی گفت: «در حاشیه اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل، جلساتی در سطوح عالی به صورت موازی در زمینه های مختلف انرژی، غذا، تبعیض نژادی و امحای سلاح های کشتار جمعی برگزار می شود که هیات جمهوری اسلامی ایران در این جلسات حضور خواهد داشت.» تخت‌روانچی افزود: مسائل منطقه از جمله اوضاع افغانستان و یمن، کانون گفت‌وگوهای هیات ایرانی با وزرا و نمایندگان سایر کشورها خواهد بود.  امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی جلساتی برگزار می‌کند. دیدار با خبرنگاران مقیم آمریکا و محققان اندیشکده‌های مختلف نیز جزو برنامه‌های سفر به نیویورک اعلام شده‌اند. رئیسی در فهرست تحریم‌های آمریکا و اروپاست. پیش‌تر چند سناتور جمهوریخواه آمریکایی از دولت بایدن خواسته بودند به رئیسی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا ندهد. مجمع عمومی سازمان ملل، سالانه از سه‌شنبه سومین هفتهٔ سپتامبر شروع به کار می‌کند و سخنرانی‌‌های هر کشور بر عهده رهبران سیاسی است.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.