stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392874
  • 26 شهریور 1400 - 16:45
0

طرح پایلوت مدیریت سرعت در محورهای برون شهری ۳ استان کشور اجرای می شود

طرح پایلوت مدیریت سرعت در محورهای برون شهری ۳ استان کشور اجرای می شود
اصفهان_ معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از اجرای طرح پایلوت مدیریت سرعت در محورهای برون شهری ۳ استان کشور خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

هرمز ذاکری بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از روند اجرایی طرح مدیریت سرعت در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار داشت: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های در دست انجام کمیسیون ایمنی راه‌های کشور است که با مشارکت سازمان جهانی بهداشت و مشاوران بین المللی در ایران کلید خورده است.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در سه استان اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی به صورت پایلوت در دست اجرا است که سهم هر استان در این طرح دو محور در نظر گرفته شده است.

معاون معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح مدیریت سرعت قرار است به سرعت به عنوان یکی از موضوعات مهم در کنترل و کاهش شدت تصادفات مورد ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: سرعت از عواملی است که در مدیریت ایمنی مورد توجه ویژه بوده و طی یک دهه اخیر در ارزیابی‌های کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و در توصیه‌های بین‌المللی مورد توجه بوده و به عنوان یکی از اجرای اصلی ایمنی در همه اسناد مدیریت ایمنی است.

اجرای طرح مدیریت سرعت در ۲ محور اصفهان

وی با بیان اینکه طرح مدیریت سرعت از روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه به صورت پایلوت آغاز شده است، اضافه کرد: ارزیابی اجرای این طرح در دستور کار است و در دو محور اصفهان – دلیجان و دامنه تیران اجرایی خواهد شد.

ذاکری با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به عنوان دبیرخانه کمیسیون ایمنی نتایج ارزیابی سرعت در تصادفات این دو محور را بررسی خواهد کرد، گفت: پلیس راه استان و سایر بخش‌های همکار مانند رسانه‌ها و صدا و سیما، سازمان اورژانس و هلال احمر در این مسیر همکاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: اثرات این طرح در بخش مهندسی ایمنی راه‌، اعمال مقررات و مداخلات اجتماعی که بحث اطلاع رسانی به کاربران است در این طرح بررسی و پس از استانداردسازی آن این مدل را برای همه محورهای استان اجرایی خواهیم کرد.

معاون معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در استان اصفهان تیم قوی حوزه معاونت حمل و نقل و راهداری از نظر اجرا و نیروی انسانی وجود دارد، ابراز داشت: از این رو طراحی آنچه مشاوران برای بهبود شرایط در این زمینه پیشنهاد داده‌اند به خوبی در اصفهان محقق شده است.

وی ادامه داد: حضور پلیس در جلسات بسیار مهم است و همکاری بین اداره کل راهداری و پلیس راه در استان اصفهان بیانگر اجرای خوب طرح مدیریت سرعت است و ما به این باوریم که این طرح به خوبی اجرایی خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.