stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392870
  • 26 شهریور 1400 - 19:53
3
سرپرست شهرداری اهواز:

حل نهایی بحران دفع آب های سطحی و فاضلاب منوط به تخصیص اعتبارات ملی است

حل نهایی بحران دفع آب های سطحی و فاضلاب منوط به تخصیص اعتبارات ملی است
خوزستان - سرپرست شهرداری اهواز گفت: هرچند همکاری خوبی بین آبفا و شهرداری در حال انجام است و امکانات بین دو دستگاه تقسیم می شود اما حل نهایی مشکل فاضلاب و آبگرفتگی منوط به توجه مدیران تصمیم گیرنده ای است که بودجه و منابع مالی را در اختیار دارند.
قلم | qalamna.ir :

 علیرضا عالی‌پور در جلسه بررسی وضعیت پروژه های دفع آب های سطحی و فاضلاب که روز پنجشنه ۲۵ شهریور ماه در سالن جلسات شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدید امروز از نقاط آبگیر در سطح شهر اهواز، از نزدیک شاهد عمق مشکلات بودیم و صرفاً بر گزارش‌ها و نامه ها بسنده نکردیم.

وی با اشاره به ریشه دار بودن این مشکلات در شهر، افزود: کار برای رفع مشکلات باید اساسی و بنیادی در شهر انجام شود، عزم شهرداری اهواز و آبفا خوزستان جزم است تا این مشکلات برطرف شوند.

سرپرست شهرداری اهواز گفت: پروژه‌های زیادی بین آبفا و شهرداری به صورت مشترک طراحی شده و در مرحله اول ۱۴۰ پروژه برای رفع ۵۶ نقطه بحرانی ، در دستور کار قرار دارد و در مرحله دوم نیز بالغ بر ۸۰ پروژه با عنوان علاج بخشی در دستور کار است.

وی عنوان کرد: تعدادی از پروژه‌های جامع آب‌های سطحی نیز در دستور کار قرار دارد که به تدریج بخشی از پازل آب‌های سطحی مستقل در شبکه فاضلاب را اجرا می‌کند.

او اضافه کرد: اگرچه این‌ پروژه ها زمانبر است، اگر منابع مالی شهرداری اهواز و آبفا به موقع تامین شود در یک بازه زمانی یکساله حدود ۵۰ درصد از مشکل نقاط فوق بحرانی شهر اهواز حل خواهد شد.

عالی‌پور ادامه داد: در صورت تامین منابع مالی در یک بازه زمانی پنج ساله، طرح جامع آب‌های سطحی و طرح جامع فاضلاب به اتمام خواهند رسید، مشروط بر اینکه به نرخ سال ۱۴۰۰، بودجه ای معادل ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای بخش آب‌های سطحی تامین شود.

این مقام مسئول گفت: همکاری خوبی بین آبفا و شهرداری صورت گرفته و امکانات مابین طرفین تقسیم می شود؛ به طور مثال در نقطه‌ای شهرداری تامین کننده لوله است و اجرا با آبفا و در نقطه‌ای دیگر عکس این قضیه است.

سرپرست شهرداری اهواز در پایان تاکید کرد: برای رفع این معضلات توجه مدیران تصمیم سازی که در کشور، بودجه و منابع مالی را در اختیار دارند بسیار مهم است، چرا که مشکل اصلی زیرساخت اهواز در حال حاضر فاضلاب و آبهای سطحی است و حل نشدن این موضوع عوارض زیادی برای شهر به همراه دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.