stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392859
  • 26 شهریور 1400 - 14:43
4
یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس:

برای فاضلاب شهرهای کارون، باوی و حمیدیه ردیف اعتباری اختصاص یافت

برای فاضلاب شهرهای کارون، باوی و حمیدیه ردیف اعتباری اختصاص یافت
خوزستان - نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون شهرستان های کارون و باوی ردیف اعتباری ویژه فاضلاب نداشتند که برای اولین بار برای این شهرستان ها اختصاص یافت.
قلم | qalamna.ir :

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجموع اعتبارات اختصاص یافته به فاضلاب اهواز ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: سالها پیش کوت عبدالله از اهواز بزرگ جدا و تبدیل به شهرستان کارون شد و همچنین شهرستان باوی که شامل ویس، ملاثانی و حمیدیه می شود قبلا هویت شهرستانی نداشتند.

او پیشگیری را برای حل مشکلات و قبل از ورود به بحران وظیفه مسئولان اجرایی دانست و تصریح کرد: مسئولان باید جهت حل مشکلاتی که در سالهای گذشته برای مردم ایجاد شده، برنامه ریزی به موقع داشته باشند.

وی گفت: در شهرهای اهواز، کارون، ویس، ملاثانی، شیبان و حمیدیه مردم در بخش حوزه زیرساختی مانند آب و فاضلاب دچار مشکل هستند است.

یوسفی افزود: عدم هماهنگی بین دستگاه ها و به طور ویژه بین شهرداری و آبفا و مسئولین شهری مانند فرمانداری در ایام گذشته باعث می شد تا با یک بارندگی جزیی زندگی مردم به زیر آب و فاضلاب برود.

وی تصریح کرد: این نشان می دهد که پاسکاری بین شرح وظایف دستگاه ها برای مردم تکراری شده و نهادهای حاکمیتی مانند فرمانداری ها نیز که باید جلسات را جهت هماهنگی برگزار کنند، هیچ گونه اقدامی نداشته اند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بودجه های خوبی علاوه بر ۵۰ میلیون یورو عنایت مقام معظم رهبری برای بحث فاضلاب استان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: مجلس گذشته به اشکالی در این ۵۰ میلیون یورو اختصاص یافته توجه نکرده بود و در بودجه سال ۱۳۹۹ قیمت دلار را ۱۷۰ هزار ریال در نظر گرفته بودند.

اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اختصاص به فاضلاب اهواز

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلام گفت: باتوجه به برداشت مازاد دولت از صندوق توسعه ملی ۵۰ میلیون یورو دوم حذف شد.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده امسال هشت هزار میلیارد ریال به فاضلاب اهواز اختصاص یافت.

یوسفی ادامه داد: برای اتمام پروژه های فاضلاب اهواز بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال نیاز است اما برای نقاط بحرانی و تکمیل زنجیره ایستگاه های پمپاژ و خطوط اصلی فاضلاب این مبلغ ها کفایت می کند چراکه باید در یک بازه یک تا ۲ ساله انجام شود و اگر بیش از این مبلغ اعتبار داده شود نمی توان آن را جذب کرد.

وی به وعده قرارگاه مبنی بر تهیه ۱۸ الکتروپمپ برای بارندگی احتمالی اشاره کرد و افزود: امروز به قرارگاه گفته شد از لحاظ فنی اگر این پمپ ها براساس نیاز شهرداری و آبفا برای آب های سطحی و بارندگی تهیه نشود عملا برای دفع آبگرفتگی فاضلاب تاثیری ندارد.

استان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز چند سالی است که با مشکل عدیده پس زدگی فاضلاب مواجه می باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.