stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392824
  • 26 شهریور 1400 - 13:17
0

لزوم تسریع در صدور پروانه‌های مسکن اقدام ملی در فارس

لزوم تسریع در صدور پروانه‌های مسکن اقدام ملی در فارس
فارس_ بنیاد مسکن کشور ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر را تقبل کرده که سهم فارس در این بخش ۱۳ هزار واحد است.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: در ساخت مسکن اقدام ملی با مشکل صدور پروانه روبه‌رو هستیم و در صورت تسریع در صدور پروانه‌ها شاهد توسعه بیشتر این طرح در استان خواهیم بود.
عطاءالله زمانی در شورای مسکن فارس بیان کرد: از یک میلیون مسکنی که قرار است در قالب طرح ملی نهضت مسکن به صورت سالانه در کشور ساخته شود ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی است که ۱۵ هزار واحد آن سهم فارس است.
او گفت: بنیاد مسکن کشور ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر را نیز تقبل کرده که سهم فارس در این بخش نیز ۱۳ هزار واحد است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس خاطرنشان کرد: در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان که ساخت مسکن اقدام ملی بر عهده بنیاد مسکن است در مجموع بیش از ۴۲ هزار نفر ثبت‌نام کردند که بیش از ۸۷۰۰ نفر تایید شدند و در این بین ۳۷۳۵ نفر در مجموع ۲۰۲ میلیارد تومان واریز وجه داشته‌اند.
زمانی همچنین با بیان اینکه در این بین ۱۵۸ پروژه در استان فارس به مرحله اخذ پروانه رسیده است، عنوان کرد: برای اخذ پروانه با مشکل روبه‌رو هستیم و اگر در صدور پروانه‌ها تسریع شود کارمان جلو می‌افتد.

او با اشاره به اینکه راه و شهرسازی لارستان اداره کل مستقل است و زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی فارس نیست، گفت: با توجه به اینکه در حوزه لارستان ساخت ۳۱۱ واحد آغاز شده بنابراین در مجموع عملیات اجرایی ۴۶۹ واحد در کل استان آغاز شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برای ساخت مسکن ملی در لار با مشکل زمین، در گراش با مشکل صدور پروانه، در داراب با مشکل تامین آب، در پروژه نشاط سلطان‌آباد شیراز با مشکل برق روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: در پروژه سلطان‌آباد شیراز با وجود اینکه عده‌ای ساکن هستند هنوز مشکل برق داریم و حتی نزدیک به ۳۰۰ واحد نیز آماده کلنگ‌زنی است، ولی به دلیل مشکل برق عملیات کلنگ‌زنی را متوقف کرده‌ایم.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.