stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392814
  • 26 شهریور 1400 - 13:03
2

شکارچی دوشنبه

شکارچی دوشنبه

«ترابی این روزها در تیم ملی کمتر به بازی گرفته می‌شود و ظاهرا اسکوچیچ به اندازه کی‌روش به او اعتقاد ندارد. اما در پرسپولیس چه در زمان برانکو، چه در دوره کالدرون و چه از زمان روی کار آمدن یحیی گل‌محمدی همیشه جزو یکی دو بازیکن مؤثر تیم بوده و بالاترین امتیازها را برای سرخپوشان کسب کرده است. او الماس پرسپولیس در خط هجومی است و یحیی برای رسیدن دوباره به فینال آسیا امید زیادی به نبوغ او در لحظات حساس بسته است.»

قلم | qalamna.ir :

روزنامه همشهری نوشت: «مهدی ترابی یکی از مهم‌ترین گل‌های عمر فوتبالش را زد تا پرسپولیس در یک بازی سخت از سد تیم چغر و سرسخت استقلال تاجیکستان عبور کند. این نخستین‌ بار نیست که ترابی در یک بازی حساس پرسپولیس را نجات می‌دهد و گل زیبای او در ادامه سریال گل‌ها و پاس گل‌هایی است که در فصول اخیر بارها به نجات پرسپولیس آمده است.

پنج پاس گل، ششمین پاس توی گل!

مهدی ترابی تا پیش از بازی با استقلال تاجیکستان در صدر جدول پاس گل این رقابت‌ها قرار داشت و حالا با گل باارزش صعود از مرحله یک‌هشتم، میزان تأثیرگذاری‌اش برای پرسپولیس را چندین برابر کرده است. ستاره شماره ۹ پرسپولیس در مرحله گروهی طی شش بازی پنج بار پاس گل داد که این آمار بیش از هر بازیکن دیگری در تمام تیم‌هاست و عنوان بهترین پاسور مسابقات را تا این لحظه نصیب ترابی کرده است. علاوه بر این، ترابی در مرحله گروهی دو گل هم از روی ضربات پنالتی برای سرخپوشان زده و حالا با تک‌گلش مقابل تاجیک‌ها سه گله شده و بعد از مغانلو بهترین گلزن پرسپولیس در این دوره است. او با یک گل دیگر عنوان بهترین گلزن را هم از مغانلو می‌گیرد و به‌ عنوان بهترین گل‌ساز مسابقات اضافه می‌کند.

بهترین بازیکن فصل با ۱۱ گل

مهدی ترابی در لیگ برتر هم آمار قابل توجهی طی سال‌های اخیر داشته و بدون تردید مؤثرترین مهره سرخپوشان در راه قهرمانی بوده است. ترابی به گواه آمارهای متریکا بهترین بازیکن پرسپولیس در هر دو فصل اخیر بوده است. او در لیگ نوزدهم از نگاه متریکا بهترین بازیکن مسابقات بود و در لیگ بیستم هم با این که فقط یک نیم‌فصل حضور داشت با اختلافی ناچیز بعد از شهباززاده در رتبه دوم قرار گرفت. در لیگ نوزدهم، ترابی ۱۱ گل زد که اغلب آنها گل‌های سه امتیازی بودند و سه پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داد. در دوره کالدرون او بیشترین گل‌ها را برای پرسپولیس زد و با آمدن یحیی هم به همین روند ادامه داد. او در هر بازی از لیگ نوزدهم به‌ طور میانگین ۲.۳ شوت زد و ۲۰درصد این شوت‌ها را هم به گل تبدیل کرد. از مهدی ترابی به‌ طور متوسط در هر بازی ۱.۶ دریبل موفق هم دیده شد و او در نهایت با نمره ۷.۴۲ از ۱۰بهترین بازیکن لیگ نوزدهم لقب گرفت.

بی‌موقع رفت، به موقع برگشت

ترابی در ابتدای لیگ بیستم پرسپولیس را ترک کرد و به قطر رفت اما بعد از یک نیم‌فصل دوباره برگشت و به سرخپوشان کمک کرد تا در نیم‌فصل دوم فصل گذشته یک‌ بار دیگر عنوان قهرمانی را در رقابت با سایر مدعیان کسب کنند. آمار ترابی در فصل گذشته لیگ برتر ۱۳ بازی، ۱۰۸۸ دقیقه حضور در میدان، چهار گل، چهار پاس گل و کسب یک پنالتی برای پرسپولیس بود. او در هر بازی ۲.۵ پاس کلیدی و ۲.۳ شوت داشت یعنی در این فصل نیز ۱۴درصد شوت‌هایش برای پرسپولیس تبدیل به گل شد. ترابی طی ۱۳ بازی دو بار به‌ عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد و در نهایت میانگین نمراتش به ۷.۴۵ رسید که از نمره فصل گذشته‌اش هم بهتر بود.

کشف بزرگ کی‌روش

ترابی این روزها در تیم ملی کمتر به بازی گرفته می‌شود و ظاهرا اسکوچیچ به اندازه کی‌روش به او اعتقاد ندارد. اما در پرسپولیس چه در زمان برانکو، چه در دوره کالدرون و چه از زمان روی کار آمدن یحیی گل‌محمدی همیشه جزو یکی دو بازیکن مؤثر تیم بوده و بالاترین امتیازها را برای سرخپوشان کسب کرده است. او الماس پرسپولیس در خط هجومی است و یحیی برای رسیدن دوباره به فینال آسیا امید زیادی به نبوغ او در لحظات حساس بسته است.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.