stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392804
  • 26 شهریور 1400 - 12:43
1

تحولات بازار طلا و سکه از زبان رئیس اتحادیه

تحولات بازار طلا و سکه از زبان رئیس اتحادیه
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، به نسبت هفته پیش، روند نزولی داشت و به استثنای روزهای سه شنبه و چهارشنبه که شاهد افزایش اندک قیمت‌ها بود، در دیگر روزهای هفته کاهش قیمت سکه در بازار قابل توجه بود.بر همین اساس در بازار سکه، در روز شنبه (۲۰ شهریور) سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در حدود قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد که این قیمت در روز یکشنبه با کاهش ۴۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید.

در روز دوشنبه قیمت سکه طرح جدید با ۲۱۰ هزار تومان کاهش وارد کانال ۱۱ میلیون تومان شد و در حدود قیمتی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد. این قیمت در نوسان ۴۰ هزار تومان تا روز چهارشنبه ادامه داشت و در آخرین روز هفته ۱۳۰ هزار تومان کاهش پرونده معاملات با قیمت حدود ۱۱ میلیون ۷۱۰ هزار تومان بسته شد.
این روند در بازار طلای خام و آب شده نیز حاکم بود. یک گرم طلای ۱۸ عیار پس از قیمت یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان در روز شنبه که اوج قیمت بود روند نزولی داشت و در پایان هفته به نرخ یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا هم در طول هفته بین محدوده قیمت چهار و پنج میلیون تومان رفت و برگشت داشت به این صورت که در ابتدای هفته هر مثال طلا حدود پنج میلیون و ۷۳ هزار تومان معامله می شد در طول هفته روند نزولی داشت و در اواسط هفته به رقم چهار میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید. اما دوباره رشد داشت و روز چهارشنبه هر مثقال طلا برابر پنج میلیون و ۱۶ هزار تومان داد و ستد می شد و در پایان هفته دوباره به کانال چهار میلیون تومان عقبگرد کرد و پرونده معاملات آن با نرخ حدود چهار میلیون و ۹۶۷ هزار تومان بسته شد.

قیمت انس جهانی در هفته گذشته همچون بازار سکه وطلا در داخل روند نزولی داشت. قیمت انس جهانی طلا در روز شنبه یک هزار و ۷۸۸ دلار بود و این رقم در روزیکشنبه که بازار جهانی تعطیل بود ثابت ماند. این رقم در طول هفته نوسان داشت و در روز چهارشنبه به یک هزار و ۸۰۰ دلار رسید اما دوباره در آخرین روز هفته افت قیمت چهار دلاری داشت.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا و در هفته گذشته گفت: قیمت انس جهانی در هفته گذشته از  یک هزار و ۷۸۵ دلار تا یک هزار و ۸۰۵ دلار در نوسان بود در واقع به طور متوسط حدود ۲۰ دلار نوسان داشت.

«محمد کشتی آرای» افزود: انس جهانی طلا روز پنجشنبه با کاهش قیمت تا یک هزار و ۷۸۰ دلار به طور متوسط پنج دلار کاهش قیمت داشت و این در حالی است که تا اواسط هفته تا یک هزار و ۸۰۵ دلار افزایش یافت و موجب افزایش قیمت سکه و طلا شده بود.وی اضافه کرد: قیمت جهانی طلا با کاهش همراه بود و براین اساس پایان هفته به طور متوسط کاهش قیمت پنج دلاری را ثبت کرد.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت انس جهانی طلا و نرخ ارز تعیین کننده بهای سکه و طلا است، گفت: از طرفی با کاهش قیمت ارز که دلار آمریکا شاخص قیمت‌گذاری آن است، شاهد کاهش نرخ سکه و طلا در بازار بودیم.وی افزود: عامل دیگر افت قیمت سکه و طلا در بازار، کاهش شدید تقاضا و داد و ستدها در بازار طلا است که موجب شد در هفته اخیر شاهد سیر نزولی بهای طلا و سکه باشیم.

کشتی آرای گفت: کاهش تقاضا موجب کاهش حباب انواع سکه شد و قیمت‌ها را نسبت به ابتدای هفته با کاهش همراه کرد. به طوری که سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.وی ادامه داد: سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی بانک مرکزی با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هر مثقال طلا نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش در روز پنجشنبه به چهار میلیون و ۹۷۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش هفتگی به یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان تغییر قیمت داشت.وی با بیان اینکه حباب سکه به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته است، گفت: حباب سکه در حال حاضر ۴۸۰ هزار تومان است و قسمتی از این کاهش حباب مربوط به کاهش تقاضا و داد و ستدهاست که اتفاق افتاده است.

کشتی آرای گفت: هفته ای که گذشت، هفته کاهشی قیمت طلا، سکه و ارز بود و بازار طلا هم از رکودی برخوردار بوده که رکود کم سابقه‌ای است و معاملات را به حداقل خود رسانده است.وی با بیان اینکه هفته آینده با توجه به اتفاقات پیش روی، پیش بینی می شود که قیمت‌ها در این سطح باشد، گفت: احتمالا تغییر چندانی در بازار نخواهیم داشت.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.