stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392771
  • 26 شهریور 1400 - 0:44
0

هواوی دانشمندان بیشتری استخدام می‌کند

هواوی دانشمندان بیشتری استخدام می‌کند
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: شرکت هواوی چین با وجود این که درآمدش را در پی تحریمهای آمریکا از دست داده اما در حال توسعه تیم دانشمندانش است.

 اکنون که دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا تمایل دارد با چین رقابت کند و محدودیتها علیه هواوی در زمینه دسترسی به فناوری نیمه رسانای آمریکا را حفظ کند، توسعه تحقیقات می تواند به چین برای ساخت فناوریهای بومی کمک کند.
رِن ژنگفی، مدیرعامل شرکت هواوی در یک نشست داخلی در اوایل اوت مدعی شد که این شرکت با وجود فشارهایی که از سوی آمریکا وجود دارد، حقوق نیروی کار در حال توسعه خود را به موقع پرداخت کرده است. بسیاری از شرکتهای چینی اغلب پرداخت حقوق کارمندان را به تاخیر می اندازند یا آنها را وادار می کنند بدون دریافت بسته پایان خدمت، استعفا دهند.
مدیرعامل هواوی گفت: با وجود محدودیتهای آمریکا در دو سال گذشته، این شرکت سیاستهای منابع انسانی خود را تغییر نداده و مواردی مانند حقوق، پاداش، ارتقای شغلی و توزیع سهام شرکت طبق معمول جریان داشته است. هیچ بی نظمی در این شرکت وجود نداشته بلکه هواوی بیش از گذشته متحد شده و حتی استعدادهای بیشتری را جذب کرده است.
هواوی مدعی است شمار کارمندانش را ۳۰۰۰ نفر در فاصله اواخر سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ افزایش داده و بیش از نیمی از آنها معادل ۵۳.۴ درصد در بخش تحقیقات و توسعه هستند.
دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ با استناد به نگرانیهای امنیت ملی، شرکت هواوی را در لیست سیاه قرار داد که فروش فناوری شرکتهای آمریکایی به این شرکت را قدغن کرد. افت فروش جهانی تلفن هوشمند هم به کسب و کار هواوی صدمه زد. این شرکت در شش ماه نخست سال میلادی جاری ۳۲۰.۴ میلیارد یوان (۴۹.۶۷ میلیارد دلار) درآمد گزارش کرد که در مقایسه با ۴۵۴ میلیارد یوان در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. درآمد نیمه اول امسال هواوی حتی از نیمه اول سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ که همه گیری ویروس کرونا شیوع پیدا نکرده و تحریمهای آمریکا وضع نشده بود، کمتر بود. دو بخش بزرگ کسب و کار شامل مصرف کننده و اپراتورهای مخابراتی، بزرگترین کاهش سال به سال را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ داشتند اما کسب و کار اینترپرایز که هواوی استراتژی رشد خود را روی آن متمرکز کرده است، ۶.۶ میلیارد یوان رشد کرد.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اظهارات مدیرعامل هواوی در شرایطی مطرح می شود که دولت مرکزی چین در تلاش برای حل کمبود نیروی کار در صنایع پیشرفته ای مانند تولید است. پکن طرحهای بلندپروازانه ای را برای ساخت فناوری خود در بخش نیمه رسانا و رایانش کوانتوم در یک دهه آینده تشریح کرده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.