stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392765
  • 26 شهریور 1400 - 0:42
0

گرانفروشی پروازهای اربعین در آژانس‌ها

گرانفروشی پروازهای اربعین در آژانس‌ها
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: در شرایطی که روز گذشته در پی توافق صورت گرفته بین سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های داخلی قیمت بلیت پروازهای اربعین پنج تا شش میلیون تومان اعلام شد، بلیت این پروازها حتی از سوی آژانس مسافرتی زیر نظر سازمان حج و زیارت هم گرانتر از نرخ مصوب فروخته می‌شود و در این میان مشخص نیست سازمان هواپیمایی به عنوان ناظر باید با کدام دسته از متخلفان (بخش خصوصی یا دولتی) برخورد کند؟

 روز گذشته محمدحسن ذیبخش – سخنگوی سازمان هواپیمایی – درباره آخرین وضعیت پروازهای اربعین، اظهار کرد: در پی توافق صورت گرفته با شرکت های هواپیمایی، قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد. بر این اساس قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به مقصد نجف پنج میلیون تومان به صورت دو طرفه و سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت یکطرفه است. همچنین بلیت پروازهای مشهد به مقصد نجف شش میلیون تومان به صورت دو طرفه و حداکثر چهار میلیون تومان به صورت یکطرفه باید عرضه شود.
وی با بیان اینکه همه ایرلاین‌ها از پنجشنبه (۲۵ شهریور ماه) تا ۱۰ مهر ماه باید نسبت به ارائه این بلیت با نرخ‌های توافقی اقدام کنند افزود: چنانچه هر یک از شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی از مبلغ مورد توافق سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی تخطی کرده و نسبت به گرانفروشی بلیت پروازهای اربعین اقدام کند، مسافران می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی و سامانه شکایات مردم اقدام کرده و قطعا به سرعت به آن رسیدگی می‌شود.
این اظهارات در حالی مطرح شد که زائران برای ثبت نام در سامانه سماح باید به ازای هر نفر ۶۵ هزار تومان پرداخت کنند و پس از آن به آژانس مسافرتی معرفی می‌شوند که این آژانسها نیز عمدتا زیرمجموعه سازمان حج و زیارت بوده و متاسفانه قیمت بلیت پروازهای اربعین را بالاتر از نرخ توافقی می‌فروشد. به عنوان مثال قیمت بلیت یکی از این پروازها به شرح زیر است:
سهمیه‌بندی، بهانه گرانفروشی بلیت پروازهای اربعین!
یکی از اپراتورهای این آژانس مسافرتی در پاسخ به یکی از زائران که قصد سفر به عتبات عالیات را داشت، اینگونه توضیح داد که قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین از حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به صورت یکطرفه است و قیمت دو طرفه آن نیز به همین منوال فروخته می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بین قیمت بلیت پروازهای شما با نرخ‌های توافقی اعلام شده تفاوت فاحش وجود دارد؟ گفت: هر سال همین طور است و برخی از پروازهای اربعین به صورت سازمانی به فروش می‌رود که هنوز از طرف سازمان هواپیمایی سهمیه پروازهای دولتی اربعین اعلام نشده اما در حال حاضر این پروازها با نرخ آزاد محاسبه می‌شود. البته تا ۶ مهر ماه هم پروازها پر شده‌اند.
این اپراتور آژانس مسافرتی مورد نظر ادامه داد: اگر بلیت پروازهای اربعین هم اعلام شود تعداد محدودی است و متقاضیان باید به سرعت آن را خریداری کنند.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در اخبار منتشر شده و برنامه ریزی های صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی موضوعی تحت عنوان پروازهای دولتی یا آزاد اربعین و سهمیه بندی آن مطرح نشده است. از سوی دیگر زائران باید برای ثبت نام در سامانه سماح ۶۵ هزار تومان پرداخت کنند که این عدد برای ۶۰ هزار زائر ایرانی که از سوی دولت عراق مورد پذیرش قرار گرفته‌اند به حدود چهار میلیارد تومان می‌رسد. در این میان دستگاه‌های نظارتی باید به این مسئله ورود کنند و با متخلفان و گرانفروشان برخورد کرده تا تکلیف زائران اربعین امسال مشخص شود.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.