stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 392724
  • 25 شهریور 1400 - 15:26
0

ظرفیت تزریق واکسن کرونا در خراسان رضوی به ۱۰۰ هزار دُز رسید

ظرفیت تزریق واکسن کرونا در خراسان رضوی به ۱۰۰ هزار دُز رسید
خراسان رضوی- معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: ظرفيت تزريق واکسن کرونا در خراسان رضوي با افزايش سهميه واکسن به ۱۰۰ هزار دُز در روز افزايش يافت.
قلم | qalamna.ir :

دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه بیان داشت: در حال حاضر ۴۷ پایگاه و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظیر فریمان، سرخس، قوچان، چناران، کلات، طرقبه، خواف، کاشمر، گلبهار، بردسکن و تایباد دایر است.

وی ادامه داد: ۲۹ پایگاه از این تعداد پایگاه تجمیعی واکسیناسیون است که با مشارکت سایر سازمان ها و ارگانها به منظور گسترش خدمات‌رسانی و سهولت در دسترسی شهروندان راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌ اکنون متولدان سال های ۱۳۷۰ و قبل از آن مشمول دریافت واکسن کرونا هستند.

قلیان افزود: مراکز واکسیناسیون کرونا در مشهد به نقشه و مسیریاب “نشان” افزوده شده است به طوری که کاربران نقشه و مسیریاب این نرم افزار بدین طریق می‌توانند به نشانی دقیق  مرکز واکسیناسیون کرونا دسترسی داشته باشند و در زمان فراخوان با توجه به منطقه مسکونی خود به نزدیکترین محل واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر با افزایش واردات واکسن کرونا به کشور، سهمیه واکسن دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش قابل توجه‌ای داشته است.

قایم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع پنج میلیون دُز واکسن وارد شده کرونا به کشور ۷۰۰ هزار دُز آن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

سید کاظم فرهمند افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون به لحاظ واکسیناسیون گروههای هدف در سطح کشور رکورددار است که در این راستا تاکنون ۳۶ درصد گروههای هدف زیر پوشش این دانشگاه واکسینه شده‌اند.

۸۰  درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

تاکنون ۲۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار و ۶۰۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۹ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳۴ دُز رسید.

یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۸۳ دُز واکسن کرونا طی شبانه روز گذشته در کشور تزریق شده است. 

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.