stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 392722
  • 25 شهریور 1400 - 15:52
3
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی:

اهداف شرکت فولاد سازی شادگان تاکنون محقق نشده است

اهداف شرکت فولاد سازی شادگان تاکنون محقق نشده است
خوزستان - نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی سرمایه‌گذاری دولت در هفت طرح فولادی کشور را رشد و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته دانست و گفت: اما در حال حاضر با وجود سرمایه‌گذاری فراوان این اهداف در شهرستان محقق نشده است.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص شرکت فولاد شادگان بیان کرد: تاکنون نه تنها طرح فولاد سازی شادگان تکمیل نشده بلکه صنایع جانبی در این شهرستان نیز تشکیل نشده است.

وی گفت: با وجود فراهم بودن شرایط، شرکت فولاد شادگان از کمک به تشکیل زنجیره صنایع مرتبط در شهرستان اجتناب می کند و تا کنون هیچ واحد صنعتی و یا خدمات فنی و مهندسی در رابطه با فولاد تشکیل نشده است.

او با بیان اینکه استفاده از نیروهای بومی نیز در سطح کارشناسی و کارگری به سطح قابل قبولی رسیده است تصریح کرد: خواسته ما استفاده از نیروهای بومی در سطوح مدیریتی شرکت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب تخفیف سود بازرگانی کالاهای وارداتی به بندر شادگان شد و بیان کرد: وزیر سابق صمت، هر چند دیر، اما درخواست تخفیف سود بازرگانی به بندر شادگان را به هیئت دولت ارسال کرده که انتظار داریم با پیگیری و توجه وزیر صمت کنونی این موضوع هرچه زودتر به تصویب هیئت دولت برسد.

وی به ظرفیت های شهرستان شادگان اشاره کرد و افزود: متاسفانه در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی از فرصت های موجود خوب استفاده نشده و گرفتار خام فروشی هستیم، چنین انتظار میرود تا وزارت صمت با یک برنامه ریزی جامع برای حل این مشکل اقدام کند.

شرکت صنعت فولاد شادگان به عنوان یکی از طرح‌های هشت‌گانه فولاد در سال ۱۳۸۶ احداث شد، این واحد فولادی واقع در استان خوزستان، واحد احیای مستقیم به‌شمار می‌رود که آهن اسفنجی تولید می‌کند و از واحدهایی است که با فناوری پرد با ظرفیت۸۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی افتتاح و وارد مدار تولید شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.