stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 392711
  • 25 شهریور 1400 - 13:17
0

سبزپوشانی که آسمانی شدند

سبزپوشانی که آسمانی شدند
قلم | qalamna.ir :

زمان به دنیا آمدن و بزرگ شدن و قد کشیدنش را در ذهنش مرور می کرد اما اشک هایش به او امان نمی داد تا بار دیگر یادآور روزهای تلخ و شیرین فرزندش باشد، برای او آرزوها داشت، به حرف های کودکانه زمان طفولیتش می اندیشید به آن روزهایی که با پاهای کوچک مردانه اش اسلحه به دست در حیاط خانه به این سو و آن سو می رفت و فارغ از دنیا و دردهایش جست و خیز می کرد.

حالا که به سن جوانی رسیده و قد برافراشته، وقتش رسیده تا آستین ها را بالا بزند، اما برای چه کسی؟ برای جسمی که در خاک خوابیده و از او صدایی شنیده نمی شود، دیگر از خنده و شوخی هایش خبری نیست تا دل مادر را ببرد، حال مادر باید جگر گوشه اش را به خاک سردی بسپارد و به زندگی ادامه دهد، ادامه ای دردناک و دلگیر…

مویه های مادر پیرت نشان از آن دارد که هنوز غم از دست دادن تو را باور ندارد و همچنان چشم انتظار است که درب را باز کنی و به یاد ایام دیرین، دستش را ببوسی و در آغوشش بکشی و اما پدرت که با صبوری پدرانه سکوت کرده اما در خفا می گرید….

نیروی انتظامی یکی از مشاغل مخاطره آمیز است، مامورانی که به دل عملیات های خشن می روند تا شهروندان در سلامت و امنیت باشند، به جدال با قلدران و عربده کشانی می روند که امنیت و آرامش از دل کوچه ها و محله ها ربوده اند و جز قدرت طلبی و زورآزمایی کاری بلد نیستند و اما چه بسیار سبزپوشانی که در راه امنیت هموطنان خود، کفن به تن کرده و وقتی از خانه خارج می شوند، می دانند که شاید بازگشتی نباشد پس با اعماق وجود خود از خانواده و عزیزانشان خداحافظی می کنند و می روند و دل به جاده امنیت می سپارند. در این گزارش به شهدایی اشاره می شود که در سال ۱۴۰۰ جان خود را در راه امنیت کشور نثار کردند.

سبزپوشانی که آسمانی شدند

شهادت یک پلیس افتخاری

محمدحسین دهقانی اولین شهید سال ۱۴۰۰ ناجا در استان فارس است که اعضای بدنش به چند بیمار نیازمند اهدا شد. از اینکه لباس افتخاری پلیس را بر تن می کرد و برای امنیت شهرش در کنار سایر سبزپوشان ایستاده بود، بسیار خرسند بود، ۱۲ فروردین ماه مثل روزهای دیگر به سمت کلانتری ۱۸ ولیعصر رفت،  حین گشت‌زنی در خیابان شهید «رادفر» به یک دستگاه موتورسیکلت که پلاک آن مخدوش بود مشکوک شدند و دستور ایست دادند.

پس از توقیف موتورسیکلت، در حین بررسی شماره پلاک و استعلام از سامانه پلیس آگاهی، یک دستگاه سواری دنا با این مامور فداکار و راکب موتورسیکلت برخورد کرد و متواری شد.  در این حادثه «محمدحسین دهقانی» ۳۱ساله از اعضای پلیس افتخاری و راکب موتورسیکلت که به شدت مجروح و راهی بیمارستان شد،  این نیروی پرتلاش و فداکار ۱۵ فروردین ماه در بیمارستان به شهادت رسید و اعضای پیکر مطهرش به بیماران نیازمند اهدا شد.

ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند راننده ۴۵ساله خودرو دنا را کمتر از یک روز شناسایی و وی را دستگیر کنند.  در سوابق این راننده جرایمی از جمله تجاوز به عنف، حمل مواد مخدر، مشارکت در قتل و سرقت های متعدد به چشم می خورد؛  در این خصوص با هماهنگی مقام قضایی پرونده تشکیل و علت و انگیزه تصادف در دست بررسی قرار گرفت.

سبزپوشانی که آسمانی شدند

شهادت سه مامور در یک عملیات

پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز یکی از پلیس های تخصصی است که ماموران در دل عملیات با مخاطرات بسیاری مواجه است، پلیس که از شهرها و روستاها تا مرزهای این سرزمین در مبارزه بی امان با ترانیزیت و توزیع مواد مخدر هستند و دراین راه شهدای بسیاری اعم از کادری و سرباز تقدیم امنیت کشور کرده است.

سرگرد ناصر بشنام رئیس مبارزه با مواد مخدر کهنوج، سروان نظام تاجیک، افسر دایره مبارزه با مواد مخدر و  مسلم بناوند در درگیری با قاچاقچیان به در محله حسین آباد شهرستان کهنوج کرمان در تیرماه امسال به درجه شهادت نائل آمدند.

در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان با ماموران مبارزه با مواد مخدر ۲ نفر دیگر از ماموران در این درگیری زخمی شدند و مورد مداوا قرار گرفتند. ماموران در مبارزه با قاچاقچیان مسلح موادمخدر در کهنوج،  یک باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر را منهدم و ۲ نفر از قاچاقچیان را به هلاکت رساندند و یک نفر زخمی و سه نفر دیگر را دستگیر کردند در این مبارزه یکی از افراد به هلاکت رسیده سرکرده باند اشرار بوده است.

سبزپوشانی که آسمانی شدند

شهادت مامور نیروی انتظامی خوزستان در تاسوعای حسینی

سروان مالک رسولی نیک مامور جان بر کف نیروی انتظامی خوزستان که در راه امنیت مردم به دنبال درگیری های تنش آبی در شادگان مجروح شده بود، در تاسوعای حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سروان مالک رسولی نیک(الهایی) فرمانده پاسگاه خنافره شادگان در جریان تنش آبی خوزستان در تیراندازی اشرار مسلح از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از هفته ها بستری در بیمارستان بر اثر شدت جراحت وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سبزپوشانی که آسمانی شدند

شهادت سربازی ۲۰ ساله

 ماموریت تیم عملیاتی پلیس پایتخت در عصر یکی از روزهای مردادماه منجر به شهادت شهید عبدالجبار مختوم نژاد سربازی ۲۰ ساله شد. تیم عملیاتی پلیس پایتخت حین ماموریت انتظامی با متهمی که قصد متواری شدن را داشت، درگیر شد.

ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا حین گشت‌زنی به مرد جوانی مشکوک شدند. ماموران با استعلام پلاک موتورسیکلتی که مرد جوان سوار بر آن بود، دریافتند که موتور سیکلت سرقتی است و در ادامه این فرد بازداشت و بلافاصله به دادسرای ناحیه ۱۴ تهران منتقل شد.

در بررسی‌ها مشخص شد متهم دستگیر شده، پنج سابقه سرقت دارد و باتوجه به اینکه موتورسیکلت سرقتی همراهش بود به دستور قاضی پرونده برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شد.  همان روز و قبل از انتقال متهم به کلانتری، زمانی که سرباز وظیفه متهم جوان را از دادسرا بیرون آورد تا سوار بر خودرو به کلانتری منتقل کند، وی مدعی شد که گرسنه است و از سرباز خواست تا برای او غذا تهیه کند.

باتوجه به اینکه اغذیه‌فروشی در نزدیکی دادسرا بود سرباز برای متهم  ۳۴ ساله غذا تهیه کرد و دستبند او را باز کرد تا متهم بتواند به راحتی غذایش را بخورد اما متهم جوان با چاقویی که در لباسش پنهان کرده بود چندین ضربه به سرباز زد و پا به فرار گذاشت.

شهید مختوم‌نژاد، پس از مجروح شدن و در حالیکه خونریزی شدید داشت، ده‌ها متر با بدن چاقو خورده دنبال مجرم رفته و وی را رها نکرده و او را گرفته بود اما در حالی که دیگر جان در بدن نداشت، مجرم متواری شد. سرباز وظیفه به بیمارستان منتقل شد اما شدت جراحات وارده شهادت او را رقم زد.  در نهایت کمتر از ۱۰ ساعت قاتل شهید مختوم‌نژاد که بیش از ۶ مکان را جابه‌جا کرده بود، بازداشت شد.

عامل شهادت این مامور وظیفه‌شناس دارای چندین فقره سابقه محکومیت است که ناجوانمردانه با ضربات متعدد چاقو مامور ناجا را شهید و از محل متواری شد.  

سبزپوشانی که آسمانی شدند

درگیری با سارق مسلح و شهادت

۱۶ شهریورماه امسال مأموران گشت کلانتری ۱۱ شهرستان آبادان حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر با رعایت حقوق شهروندی دستور ایست صادر کردند.  خودروی مزبور بلافاصله بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه سارق مسلح با پلیس، خودروی پژو متوقف شد که ناگهان شرور مسلح از خودروی پژو پیاده شد و به سمت ماموران گشت کلانتری به صورت مستقیم با اسلحه کلاش تیراندازی کرد.

در این ارتباط مامور جان بر کف ناجا سرگرد مهدی آزمون بر اثر اصابت گلوله و شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرد مسلح شناسایی شد. از سارق مسلح یک دستگاه خودروی پژو و سه تیغه خشاب فشنگ کشف شد.

سبزپوشانی که آسمانی شدند

شهادت در درگیری با اشرار مسلح

شهید مدافع وطن سجاد دالمن نیروی کادر کلانتری صفی‌آباد دزفول در مردادماه امسال هنگام تأمین امنیت شهروندان براثر درگیری با سارقان مسلح به درجه رفیع شهادت نائل شد. افراد مسلح در محور “شوش – دزفول” به سمت گشت خودرویی پاسگاه “صفی آباد” تیراندازی کردند.

این نمونه ای از آلبوم شهدای ناجا بود، شهدایی بی توقع که تنها با ابزار ایمان خود قدم در راه تامین امنیت گذاشتند و از بهترین و عزیزترین های خود گذشتند و جاودانه شدند.

از: معصومه نیکنام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.