stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 392651
  • 25 شهریور 1400 - 11:38
1

تخلفات چراغ خاموش حمل‌ونقل عمومی خراسان رضوی در همه‌گیری کرونا

تخلفات چراغ خاموش حمل‌ونقل عمومی خراسان رضوی در همه‌گیری کرونا
خراسان رضوی- ستاد ملي کرونا فعاليت بخش حمل و نقل عمومي مسافر را در حوزه اتوبوس بين‌شهري، قطار و هواپيما، مانند بخش خصوصي مشمول محدوديت‌هايي کرد اما بخش‌هاي مزبور در استان خراسان رضوي، در عمل از گردن نهادن به مصوبات اين ستاد سر باز زده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

در ۲ ماه گذشته برای کاهش سفرها و قطع زنجیره کرونا در کشور، ستاد ملی کرونا محدودیت های شدیدی را از جمله ممنوعیت ورود و خروج خودروهای سواری شخصی به از شهرستان های قرمز، کاهش ظرفیت مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراکز مراجعه مسافران را اعمال کرد و از طرفی برخی ستادهای استانی مقابله با کرونا نیز خواستار اعمال محدودیت های بیشتری بر تردد قطار و هواپیما به شهرهای بحرانی شدند که در اوج همه‌گیری موج پنجم کرونا، استانداری خراسان رضوی درخواست هایی از این نوع را به نهادهای متولی ارسال کرد.

نتیجه اعمال محدودیت‌های یاد شده بیشتر در بخش ترددهای بین‌شهری و سفر با خودرو شخصی مشهود بود و اعمال قانون روزانه هزاران خودرو سواری در جاده های استانی موید این اعمال محدودیتها است اما پیگیری ها نشان می‌دهد این محدودیت های سفر در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی آنچنان که باید مراعات نشده است و متولیان این حوزه به اشکال مختلف قانون را دور زده اند.

هرچند برخی از آمارهای رسمی در خراسان رضوی نشان دهنده کاهش سفرها در بخش حمل  و نقل عمومی ریلی و جاده‌ای است اما به استناد برخی دیگر از آمارها و اظهارات مسوولان استان، در عمل، تردد مسافر به وسیله قطار و اتوبوس به روش های دیگری صورت گرفته است و هدف نهایی ستاد ملی و استانی کرونا مبنی بر قطع زنجیره همه گیری ویروس، محقق نشده است.

عدم کاهش سفرهای ریلی برخلاف اظهارات مسوولان

استاندار خراسان رضوی در دوره اوج‌گیری موج پنجم همه‌گیری کرونا در مشهد، از متولیان بخش حمل ونقل هوایی و ریلی کشور خواست نسبت به کاهش سفرها به مشهد اقدام کنند که این خواسته به استناد گفته مسوولان اداره کل فرودگاه های خراسان رضوی، در این حوزه محقق شده است.

فرماندار مشهد از کاهش حدود ۵۰ درصدی سفرهای ریلی به مرکز استان خراسان رضوی خبر داده بود.

سیدمحمدرضا هاشمی، اعلام کرده بود: ظرف روزهای اخیر “سیاست کاهش سفر” با جدیت دنبال شده و در همین راستا میزان سفر ریلی به مشهد ۴۸ درصد، سفرهای هوایی ۷۲ درصد و مسافرت جاده‌ای با استفاده از اتوبوس به این کلانشهر مذهبی به میزان ۳۸ درصد نسبت به هفته پیش کمتر شده است.

این در حالی بود که مسوولان راه آهن خراسان اعلام کردند که تاکنون کاهش یا تغییری در برنامه حرکت قطارهای مسافربری به مقصد مشهد به این اداره کل ابلاغ و ایجاد نشده است و کماکان حدود ۷۰ رام قطار به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد تردد دارند.

جواد معراجی فر گفت که روزانه حدود ۷۰ رام قطار مسافربری از سراسر کشور به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد تردد می کنند.

مسوول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان افزوده بود که برنامه سفر قطارهای مسافربری در مسیر مشهد در شهریورماه همانند مردادماه، بدون تغییر در حال انجام است.

وی در خصوص نحوه تغییر در برنامه سفرهای ریلی به مشهد اظهار کرده بود: برنامه ریزی برای حرکت قطارها از نظر تعداد و ظرفیت در تهران و ستاد مرکزی انجام می شود و نواحی از جمله راه آهن خراسان هیچ دخل و تصرفی در برنامه ریزی حرکت قطارهای مسافربری ندارند.

وی خاطرنشان کرده بود: ۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی اداره کل راه آهن خراسان دایر است و روزانه حدود ۷۰ رام قطار مسافربری در مسیر ریلی منتهی به مشهد به صورت رفت و برگشت از این ایستگاه ها عبور می‌کنند.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.