stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 392639
  • 25 شهریور 1400 - 1:15
1

دستگیری جاعل اسناد هویتی در گلستان و چند خبر کوتاه

دستگیری جاعل اسناد هویتی در گلستان و چند خبر کوتاه
قلم | qalamna.ir :

دادستان عمومی و انقلاب آق‌ قلا از دستگیری فردی خبر داد که با ادعای نفوذ در دستگاه‌های اجرایی، اسناد هویتی جعلی به قربانیان می‌فروخت.

حسن نجفی گفت: این فرد با ارایه نامه‌های جعلی از ثبت احوال و دادگستری، اعتماد افرادی را که از اتباع خارجی بودند جلب و در قبال اوراق هویتی مانند شناسنامه، مبالغی از ۷۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از آنان می‌گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ نفر قربانی این جاعل شدند و بیش از ۱۰ میلیارد ریال بابت شناسنامه‌های جعلی از آنان کلاهبرداری شده است.

دادستان آق‌ قلا با بیان اینکه تحقیقات این پرونده ادامه دارد از کسانی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده خواست برای شکایت به دادسرای این شهرستان و یا پلیس اطلاعات مراجعه کنند.

**

ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان در اقدام ابتکاری طرحی را آغاز کرده تا در قالب آن ۲۴ واحد تولیدی تعطیل و تملک شده از سوی بانک‌ها، دوباره به چرخه تولید باز گردند.

رییس کل دادگستری گلستان در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور مدیران بانک‌های استان و صاحبان تعدادی از این واحدهای تولیدی برگزار شد، گفت: تملک واحدهای تولیدی باید آخرین مرحله بانک‌ها برای وصول مطالبات باشد و اگر واحدی هم تملک شد نباید تعطیل شود.

حیدر آسیابی با بیان اینکه که تاکنون هیچ بانکی از تملک واحدهای تولیدی منتفع نشده است، افزود: هم اکنون از ۳۱ کارخانه تملک شده توسط بانک‌های گلستان، فقط هفت واحد فعال هستند و تعطیلی بقیه واحدها به ضرر اقتصاد کشور و استان است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها باید واحدهای تملک شده را با شرایط خاص در اختیار مالکان قرار دهند تا تولید از سرگرفته شده و از محل درآمد بدهی آنها نیز هم پرداخت شود.

آسیابی ادامه داد: اگر مالکی هم مایل به ادامه تولید نباشد باید کارخانه‌های تعطیل شده در مزایده عمومی به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود. 

رضا شهمرادی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان نیز در این جلسه گفت: مجموع سرمایه‌گذاری واحدهای تملک شده از سوی بانک‌های استان ۲۳۰ میلیارد ریال است که با فعال سازی و بازگشت دوباره آنها به چرخه تولید دست کم ۶۲۰ کارگر مشغول به کار می‌شوند.

چهار واحد تولیدی تعطیل استان گلستان از ابتدای امسال با پیگیری دادگستری به چرخه تولید بازگشتند.

**
فرماندار گرگان در نشست شورای آموزش و پرورش از آماده بازگشایی بودن تمام مدارس این شهرستان از اول مهرماه خبر داد و گفت: در یک سال اخیر آموزش و پرورش از کرونا آسیب زیادی دیده و این ضرر به اندازه‌ای بود که ستاد ملی کرونا تصمیم به آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید گرفت که البته این بازگشایی مانند سابق نخواهد بود.

محمد حمیدی افزود: آموزش حضوری امسال قطعی بوده اما اینکه از چه زمانی و به چه نحوی اجرا شود، هنوز اعلام نشده است.

به گفته وی، آموزش حضوری به معنای واقعی در شرایطی انجام می‌شود که تمام مربیان، معلمان، دست اندرکاران آموزش و پرورش، والدین و سرویس مدارس واکسینه شده باشند که پروسه سنگین و زمان بر دارد و اجرای آن مشخص نیست.

**

حجت الاسلام حسینی، مدیر جامعه المصطفی گلستان در جلسه هماهنگی اجرای نخستین همایش بین المللی نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با نهادهای اجرایی همکار گفت: این همایش روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه به میزبانی گرگان برگزار می‌شود و تا کنون در رابطه با این همایش ۳۵ نشست علمی دانشگاهی برگزار و بیش از ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه آن ارسال شده است.

**

حمید رجبلو فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر گفت که ماموران منابع طبیعی شهرستان با مشکوک شدن به کامیون حامل چوب در یکی از مراکز خرید در بازرسی از آن موفق به کشف ۱۲ استر چوب قاچاق شدند.

** 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: امسال تقاضا برای ودیعه مسکن در استان افزایش یافته و تا کنون ۵۰۰ فقره وام به مددجویان پرداخت و ۷۵۰ نفر هم در نوبت دریافت این تسهیلات هستند.

عیسی بابایی با بیان اینکه ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال بابت اجاره و رهن خانه پرداخت می‌شود، افزود: پارسال بیش از پنج هزار مورد خدمات مسکن شامل احداث، مرمت، خرید، سرویس بهداشتی، عایق بام، لوله کشی گاز و مسکن محرومان ارائه شد.

وی اظهارداشت: امسال هزار و ۲۰۰ خانوار مددجوی نیازمند دریافت خدمات مسکن در استان شناسایی شدند و ۲ طرح ویژه مسکن با همکاری سپاه و بنیاد علوی در گلستان اجرا خواهد شد.

بابایی افزود: در تفاهمنامه کمیته امداد با سپاه پاسداران در سطح کشور ۴۰ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد و سهم گلستان هزار و ۷۵۰ واحد می‌باشد که تاکنون ۵۰۰ پروانه ساختمان اخذ و کار احداث آغاز شده است.

به گفته وی، برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان هم در این طرح مشارکت خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان همچنین ادامه داد که هم اکنون یک پروژه ۳۰۰ واحدی نیز در مراوه‌تپه با کمک بنیاد علوی در حال احداث است.

** 

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، رضا کلاسنگیانی، سنگ‌نورد گرگانی به همراه تیم‌ ملی سنگ‌نوردی بزرگسالان و پاراسنگ‌نوردی ایران در قالب ۱۴ ورزشکار و ۲ مربی به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شد.

این ورزشکار عنوان نائب قهرمانی مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.

این مسابقات از ۲۳ تا ۳۱ شهریور به میزبانی مسکو روسیه برگزار می‌شود.

** 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که هم اکنون ۵۴۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد شان ۱۱ نفر کمتر از دیروز است.

عبدالرضا فاضل افزود: از این تعداد ۱۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و ۴۲ نفر با کمک دستگاه قادر به ادامه زندگی هستند.

** 

مراسم‌ تکریم و معارفه بخشدار مرکزی گنبدکاووس با حضور سیدمحسن کاظمی مدیر کل دفتر امور سیاسی انتخاباتی و تقسیمات کشوری استانداری گلستان و فرماندار ویژه این شهرستان برگزار و از زحمات رضا باقری بخشدار سابق قدردانی و خلیل فارسیانی به عنوان سرپرست این بخشداری معرفی شد.

** 

فرمانده انتظامی بندرترکمن گفت که طبق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد نزاع و درگیری با سلاح سرد در یکی از محلات شهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی قرار گرفت. 

سرهنگ محمدعلی کریمی افزود:‌ در بررسی ماموران از محل حادثه مشخص شد فردی با سلاح سرد یکی از شهروندان را مجروح کرده و مصدوم توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد.

وی تصریح کرد: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه متهم را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و او را با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام غافل‌گیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ کریمی گفت: متهم انگیزه خود را از انجام این عمل مجرمانه اختلافات شخصی اعلام کرد.

** 

جانشین فرمانده انتظامی بندرگز نیز گفت که ماموران یگان امداد این شهرستان حین گشت زنی هدفمند در پلیس راه نوکنده به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

 سرهنگ حسین بالارستاقی افزود: پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از خودرو مورد نظر، ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی فاقد مجوز به ارزش بیش از ۶۴۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه یک متهم نیز دستگیر شد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.