stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 392560
  • 24 شهریور 1400 - 18:06
2

پژوهشگران مشهدی داروی گیاهی درمان سرفه کودکان آسمی تولید کردند

پژوهشگران مشهدی داروی گیاهی درمان سرفه کودکان آسمی تولید کردند
خراسان رضوی- دانشیار آلرژی و ایمونولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طراحی و تولید داروی گیاهی درمان سرفه کودکان مبتلا به آسم توسط پژوهشگران این دانشگاه خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر حمید آهنچیان گفت: این دارو به شکل شربت و با نام تجاری ” z- cough” تولید و به ثبت رسیده است که از موثرترین داروهای گیاهی در درمان سرفه بیماران آسماتیک به شمار می‌رود.  

وی افزود: در فرایند تهیه و تولید این دارو تمام منابع طب سنتی ایران شامل قانون ابن‌ سینا و ذخیره خوارزمشاهی در زمینه بیماری آسم بررسی شده و مقالات مربوط به طب گیاهی چینی و سایر کشورها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشیار آلرژی و ایمونولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این زمینه نسخه‌های مربوط به داروهای گیاهی از پزشکان قدیمی مشهد و داروهایی که به کودکان مبتلا به آسم تجویز شده و بیش از ۱۷ نوع گیاه مختلف برای تولید داروی مورد نظر در قالب مطالعه کارآزمایی بالینی پایان نامه تخصصی دکتر “اسما جاوید” مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: با توجه به اثرات سودمند در کاهش سرفه‌ها، شربت گیاهی ضد سرفه Z-cough ، ثبت اختراع شده و پس از اخذ مجوزهای لازم به همت دکتر عباس زجاجی داروساز توانمند در زمینه داروهای گیاهی فرموله و تولید شد و اکنون در بخش داروهای گیاهی داروخانه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد  در دسترس عموم قرار دارد و برای سنین بیش از چهار سال کاربرد دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی به عنوان قطب درمان شمال شرق کشور مطرح است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.