stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 392506
  • 24 شهریور 1400 - 13:08
2

ورود محموله سوخت به لبنان؛ شکست آمریکا و اسرائیل و پیروزی محور مقاومت

ورود محموله سوخت به لبنان؛ شکست آمریکا و اسرائیل و پیروزی محور مقاومت

ورود نفتکش ایرانی حامل مازوت به بندر بانیاس سوریه و آغاز عملیات بارگیری و انتقال محموله آن به لبنان از طریق تانکرها شکست بزرگی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانانشان در لبنان و شکستن محاصره اعمال شده از سوی آن‌ها علیه این سه کشور است.

قلم | qalamna.ir :

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم در تحلیلی نوشت: هیبت آمریکا در لبنان به پایین‌ترین حد خود رسیده است. دوروتی شیا، سفیر قلدر آمریکا که معتقد بود حاکم فعلی لبنان است و می‌تواند هرکس را خواست پایین بیاورد و هر کس را خواست بالا ببرد پرچم تسلیم را با اکراه بالا برد و بعد از اظهارات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان که اعلام کرد نفتکش مذکور وارد سوریه و محموله آن بارگیری شده و مازوت پنجشنبه به عنوان هدیه‌ای برای طرف‌هایی که نیاز بیشتری دارند مثل بیمارستان‌ها و پرورشگاه‌ها توزیع می‌شود، ناپدید شد.

سید حسن نصرالله درحالی این سخنان را گفت که لبخند پیروزی بر چهره‌اش نمایان بود؛ رهبری حکیمانه، قدرت و جسارت و اتخاذ تصمیمات مهم و اجرای آن براساس محاسبات دقیق دقیقا کاری است که سید حسن نصرالله کرد. زمانی که برای هزارمین بار گفت که او حرف می‌زند و عمل می‌کند و مسائل انسانی مردم سوریه را بر مسائل دیگر ترجیح می‌دهد.

زمانی که این مردم گرسنه می‌شوند و نانوایی‌هایشان از کار می‌افتد و بیمارستان‌هایشان به خاطر نبود مازوت بسته می‌شود و داروخانه‌ها به دلیل محاصره دارو ندارند مردم لبنان کسی را پیدا نمی‌کنند که به سرعت برای نجاتشان و توقف رنج‌هایشان گام بردارد جز سید حسن نصرالله و حزب الله. در این میان اما برخی رو به سمت دیگر برده و از رنج مردم سواستفاده می‌کنند و منتظر انفجار جنگ داخلی هستند که به دستور اربابانشان برای آن برنامه ریزی می‌کنند.

این پیروزی سه جانبه و عظیم علیه آمریکا و رهبری و سفیر آن و تحریم‌هایش و پیروزی برای سه طرفی بود که تحت تحریم‌ها هستند؛ ایرانی که نفتکش‌های حامل مازوت را فرستاد، سوریه که با قانون سزار مواجه است و بنادرش را برای استقبال از این نفتکش باز کرد و نصرالله که متعهد شد از آن در برابر هرگونه تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت کند.

این نفتکش حامل مازوت ایرانی که با موشک‌های محور مقاومت حمایت می‌شد و تانکرهایش را برای محاصره شدگان گرسنه در لبنان می‌برد آغازی برای ورود کشتی‌های دیگر و شکست‌های دیگری برای محور قلدرانه آمریکا است که پرچم‌هایش را پایین کشیده و به دنبال جایگزین‌هایی(گاز مصر و برق اردن) در وقت تلف شده است.

از لحظه‌ای که نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان از ورود این نفتکش‌ها استقبال کرد به دو مسئله اصلی پی بردیم. اول اینکه دولت لبنان به محض رسیدن نفتکش‌ها تشکیل خواهد شد و رأی اعتماد پارلمان را خواهد گرفت و کشور در مسیر بهبود طولانی مدت قرار خواهد گرفت.

سید حسن نصرالله و حزبش کارشناس سوخت نیستند بلکه تخصصشان ایستادن در خندق مقاومت علیه اشغالگران و پروژه‌های توطئه طلبانه آمریکا است. مسئله مهم تر اینکه او قبل از آن که یک رهبر باشد در کنار رنج مردم لبنان است؛ تمام مردم لبنان.او تأکید دارد که این مازوت برای تمام لبنانی‌هاست و برای فقرا مجانی است و با قیمتی کمتر از قیمت دیگران داده خواهد شد مثل طبقه مرفهین که ثروت‌های کشور را غارت کردند و شروط صندوق بین المللی پول را تأیید و یارانه کالاهای اساسی را لغو کردند تا رنج و مشکلات فقرا را افزایش دهند.

رساندن سوخت به مردم صبور لبنان و شکستن محاصره یکی از انواع جهاد و مقاومت است و مردان سرسخت در زمان سخت خود را نشان می‌دهند.

دشمن آمریکایی و اسرائیلی تنها زبان زور را می‌فهمند برای همین محور مقاومت و مردانش در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و ایران پیروز می‌شوند. گوارای مردم لبنان باشد بازگشت برق و باید از مردانی که حرف زدند و به آن عمل کردند تشکر کنیم و برای دورتی شیا از پیامدهای شوکی که به او وارد شده شفای عاجل بخواهیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.