stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 392329
  • 23 شهریور 1400 - 10:05
0
در اراک رقم خورد،

برگزاری مراسم شور عاطفه ها در مدرسه قرآنی فطرت اراک

برگزاری مراسم شور عاطفه ها در مدرسه قرآنی فطرت اراک
مرکزی_ قلمنا_ مراسم شور عاطفه ها و پویش ملی هم کلاسی مهربان به صورت نمادین در مدرسه قرآنی فطرت کلانشهر اراک و در شبکه آموزشی شاد به صورت سراسری برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان حادثه کربلا دو بال شور و شعور دارد ، گفت: پیاده روی سراسری اربعین جلوه ای از شور حسینی و ارادت مشتاقان به سرور و سالار شهیدان است.

سردار محسن کریمی افزود: درس مقاومت و تسلیم نشدن در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب ، صبر و پایداری در مسیر حق ، احیای امر به معروف و نهی از منکر ، تحمل در برابر ناملایمات و سختی ها ، اخلاص در نیت و تقوای در عمل ، شناخت و بصیرت ،عمل به موقع ، وظیفه شناسی و گذشت در راه خدا از مصادیق شعور کربلایی است.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) با کمک مردم به پیروزی رسید ؛ رهبر، ملت و مکتب سه ضلع انقلاب هستند ، امت سرمایه اجتماعی انقلاب است که با حفظ این امت می توان پیشرفت کرد.

کریمی با بیان اینکه خیرو احسان از جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی برخوردار است ، افزود: حفظ کرامت و منزلت انسانی و کسب رضای حق تعالی در ترویج سنت های حسنه و اقدامات خیر خواهانه از مهم ترین ضروریات است.

وی اضافه کرد: کار برای مردم ، حفظ سرمایه اصلی انقلاب و کسب رضای خداوند متعال را در بر خواهد داشت.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی نیز با بیان اینکه مردم خوب استان مرکزی با کمک های نوع دوستانه رتبه دوم کشوری در خیر و احسان را کسب کردند، اظهار کرد: در استان مرکزی توسط مردم ۵۰۰ هزار وعده غذایی گرم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بهداشت توزیع شد و توزیع ۳۵ هزار بسته غذایی با اعتبار قریب به ۲۵ میلیارد تومان در ایام محرم و صفر به نیازمندان کمک کردند.

مجید مومنی با اشاره به اینکه استان مرکزی با حمایت ۴۰ هزار حامی از کودکان ایتام و محسنین رتبه دوم کشوری را در پویش ملی ایران مهربان کسب کرد، گفت: شور عاطفه ها با همکاری سپاه، صدا و سیما، آموزش و پرورش ، بسیج دانش آموزی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی، خامیاران رضوی ، سازمان دانش آموزی و هلال احمر از ۲۰ شهریور لغایت ۷ مهر ماه برای کمک به دانش آموزان نیازمند برگزار می شود و کمک های جمع آوری شده در هر مدرسه توسط مسئولان خود مدارس بین دانش آموزان نیازمند که آینده سازان ایران اسلامی هستند توزیع می شود و مدارس برخوردار نیز به عنوان همیار و معین کمک ها را در اختیار دانش آموزان مدارس کم برخوردار قرار می دهند.

وی گفت: در سال گذشته با کمک خیران تعداد ۱۵۰۰ تبلت دانش آموزی با اعتبار ۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان بین دانش آموزان تحت حمایت و نیازمند توزیع شد.

مومنی اضافه کرد: تعداد ۸۷۰ رابط فرهنگی در سطح استان با کمیته امداد همکاری دارند و با افتتاح مراکز نیکوکاری فرهنگی کمک های نوع دوستانه مردمی، هدفمند در جهت ادامه تحصیل آینده سازان میهن اسلامی هزینه می شود.

مدیر کل کمیته امداد در پایان گفت: امسال نیز به مانند سنوات گذشته کمک هزینه تحصیلی بین۷۲۲۰ دانش آموز تحت حمایت استان توزیع می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت اسلامی هدفی جز رسیدن به تعالی انسان ندارد، اظهار داشت:برگزاری مراسم شور عاطفه ها و پویش هم کلاسی مهربان ، نوعی هم افزایی و ترویج فرهنگ انفاق و احسان در جامعه است تا در نظام اسلامی با همیاری و مشارکت همه خیران هیچ دانش آموزی از تعلیم و تربیت جا نماند.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت نیازمند انجام اینگونه برنامه ها برای بستر سازی تکوین شخصیت تربیتی دانش آموزان است.

حسین آبادی با اشاره به اینکه این شعور ملی یک جلوه ای از فعالیت های بزرگی است که توسط خیران و دستگاه های حمایتی در کنار نظام تعلیم و تربیت برای ترویج فرهنگ نوعدوستی انجام می شود، اضافه کرد:امسال اگر نتوانیم در مدارس شاهد حضور دانش آموزان به صورت صد درصد حضوری باشیم ، از مهر ماه تمامی فعالیت های تعلیم و تربیت به شکل نیمه حضوری و در فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.