stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 392269
  • 22 شهریور 1400 - 23:47
0
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان:

۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان همدان

۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان همدان
همدان- قلمنا- مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان جهت اجرای این طرح‌های آبیاری نوین به تصویب رسید.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، امیر لاهوتیان به صرفه جویی در مصرف آب و اقداماتی که از این بخش تاکنون انجام شده اشاره کرد و افزود: پارسال در اقداماتی از جمله احیاء مرمت قنوات، ساخت کانال‌های آبرسانی، طرح نوسازی اراضی، انتقال آب با لوله، اجرای طرح‌های سامانه‌ای و اجرای آبیاری نوین با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سیل ۹۸ و اعتبارات ملی قنوات صورت پذیرفت.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: ۱۵۰ رشته قنات در سطح روستا‌های استان لایروبی و مرمت شده و در سال ۱۴۰۰ هم با پیگیری و تصویب اعتبار از محل اعتبارات ملی، اعتبارات خشکسالی و اعتبار ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (بنیاد برکت) جهت لایروبی و نوسازی قنات‌ها تعداد ۲۰۰ رشته پیش بینی شده که در صورت تخصیص آن کار اجرایی می‌شود.

وی در ادامه، با اشاره اجرای عملیات طرح‌های سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره‌ای و کم فشاردر سطح استان اظهار کرد: پارسال در این خصوص ۱۶۰ هزار هکتار اجراشد که این میزان اجرا موجب صرفه جویی آب منابع زیر زمینی به میزان ۷۰۰میلیون متر مکعب شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با پیگیری‌های انجام شده اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان جهت اجرای این طرح‌ها به تصویب رسید که منتظر هستیم با دریافت آن در ۲۵۰۰ هکتار آن را اجرایی کنیم.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.