stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 392261
  • 22 شهریور 1400 - 23:35
1
رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

شهرداری همدان درآمدهای پایدار ندارد

شهرداری همدان درآمدهای پایدار ندارد
همدان- قلمنا- رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر تسریع در تعیین تکلیف جمع‌آوری‌زباله و ساماندهی زباله گردها و ضایعاتی سطح شهر تاکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، محمود مسگریان در بیست و دومین جلسه صحن شورای اسلامی همدان  : بحث جمع آوری زباله و انتخاب پیمانکار باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به حضور هیئت امنای انجمن فرهنگی ثارالله همدان در صحن شورا گفت: حضور و فعالیت تشکل‌های منسجم در شهر بسیار ارزشمند است چرا که می‌توانیم از پیشنهادات و نظرات صاحبنظران و اعضای این تشکل ها برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.

مسگریان با اشاره کمبود منابع شهرداری‌ها اظهار کرد: درآمدهای پایدار به عنوان زیرساخت اولیه و اصلی در توسعه و عمران شهری محسوب می‌شوند و شهرداری همدان همانند شهرهای صنعتی درآمدهای پایدار ندارد.

وی با بیان اینکه باید راهکارهایی برای ایجاد درآمدهای پایدار اتخاذ شود، اظهار داشت: بر این اساس ایجاد درآمدهای پایدار از مهمترین راهکارهای گذر شهرداری از مشکلات است.

رئیس شورای شهر همدان همچنین به حاشیه‌های انتخاب شهردار همدان اشاره کرد و گفت: شهردار جدید همدان با اکثریت آرای اعضای شورا انتخاب شد و اکنون تمامی ۱۱ نفر عضو شورا قول حمایت و همکاری با شهردار را داده‌اند که امیدواریم با همکاری هم در راستای اعتلا و توسعه شهر گام برداریم.

مسگریان در ادامه با اشاره و ترکیب شورای دوره ششم شهر همدان اظهار کرد: امید است با ترکیب اعضای شورا که با حضور پیشکسوتان و جوانان مستعد تشکیل شده است بتوانیم با انسجام و همدلی مشکلات مردم را کاهش داده و رفع کنیم.

سعید نظری: خطر خشکسالی با حفر غیر مجاز چاه‌های کشاورزی

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در خصوص برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات، گفت: یکی از مشکلات مهم نبود آب و خشکسالی است که متاسفانه باغداران اقدام به حفر چاه کرده و این امر باعث خشک شدن سفره‌های زیرزمینی آب شده است.

سعید نظری اضافه کرد: حفر غیر مجاز چاه‌های کشاورزی به افت آب‌های زیرزمینی منجر می‌شود و منابع آبی را به خطر می‌اندازد و جهاد کشاورزی در این خصوص باید قانونی برخورد کند.

وی افزود: منابع آب‌های زیرزمینی یکی از اصلی‌ترین موارد تامین آب در زمینه‌های کشاورزی، شرب و سایر مصارف است که باید مراقبت شود تا مورد بی‌مهری قرار نگیرند و این کار نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی است.

نایب رئیس شورای شهر همدان اضافه کرد: مردم در کنار مسئولان نقش موثری در حفظ منابع آبی دارند.

* کاوسی‌امید: مدیران شهری به خوبی پیگیر مطالبات مردم نیستند

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا اظهارکرد: پیگیری امور در شهرداری آنچنان که باید انجام نمی‌شود و بری از مدیران پیگیر امور و مطالبات مردم، ضعیف عمل می‌کنند.

اکبر کاوسی‌ امید ضمن تشکر از زحمات مدیرانی که در تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به امورات مردم را به خوبی انجام می‌دهند، اضافه کرد: بر این اساس لازم است مدیران شهرداری با جدیت بالا به وظایف خود عمل کنند تا در امورات مردم وقفه‌ای ایجاد نشده و کارها به خوبی پیش برود.

 کاوسی امید در ادامه ضمن تشکر از عملکرد اداره کل ثبت احوال استان در خصوص تسریع در مراحل صدور  شناسنامه شهروندان  در مدت ۳ الی ۵ روز ، اظهار کرد : معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا در مدت زمان کوتاهی صدور پروانه ساختمانی صورت پذیرد.

وی همچنین در خصوص فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: در سال‌های گذشته داوطلبانی از شهرداری برای خدمت رسانی به زائران حسینی اعزام می شدند و  به کمک شهرداری کربلا و نجف به تنظیف معابر می‌پرداختند که پیشنهاد می‌شود امسال نیز برای کمک به این شهرداری‌ها  داوطلبان برای برگزاری همایش بزرگ اربعین اعزام شوند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان همچنین با انتقاد از تخریب و از بین رفتن باغات همدان، یادآور شد: در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات راهکار مناسبی وجود دارد که می‌توان از بناهای پیش ساخته و طبیعی استفاده کرد.

کاوسی امید اضافه کرد: در صورت استفاده از بناهای پیش‌ساخته و مصالح طبیعی مثل چوب برای ایجاد بنا در باغات دیگر در این امر، تغییر کاربری اتفاق نمی‌افتد و باغات هم از بین نمی روند.

 وی اضافه کرد: در راستای تشویق شهروندان برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و استفاده از مصالح ساختمانی طبیعی در باغات می توان سیاست‌های تشویقی در تعرفه بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ کرد.

از شعار زدگی بپرهیزیم

علی رحیمی‌فر در این جلسه با اشاره به نامه دادستان استان مبنی بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات، گفت: این موضوع باید بر اساس قانون پیگیری شده و در برخورد با متخلفین دوگانه عمل نشود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه قانون لازم الاجراست، یادآور شد: ما باید در خدمت رسانی به مردم به گونه‌ای حرکت کنیم که وعده های بی عمل ندهیم و از شعارزدگی بپرهیزیم چرا که وقتی وعده داده می شود باید به آن عمل شود.

به گفته رحیمی‌فر؛ فرصت خدمت به مردم نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانسته و از آن برای رضایتمندی خداوند و شهروندان بهره گرفت.

ساخت و سازهای غیرمجاز منجر به تخریب باغات شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات شهر و تخریب باغات، گفت: متاسفانه افراد سودجو اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات کرده و این تخریب و تفکیک باغات شده است که باید از این امر جلوگیری به عمل آید.

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز منجر به تخریب باغات شده است، افزود: تمام سرمایه‌های گردشگری طبیعی شهر همدان وجود مناطق و طبیعی همون دره‌مرادبیگ، چشین، ابرو، گنجنامه و حیدره است که با ساخت و سازهای غیرمجاز، باغات این مناطق رو به نابودی است.

وی اضافه کرد: همه ما نسبت به این سرمایه‌های طبیعی و گردشگری مسئولیت داریم که باید برای جلوگیری از از پیش روی اینگونه ساخت و سازهای غیرمجاز راهکار مناسب و قانونی اتخاذ کنیم‌.

صفری افلاکی اضافه کرد: با توجه به وضعیت نابسامانی باغات می‌توان گفت قوانین ما برای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز کافی نیست و احیانا و تفسیر پذیر است بر این اساس یک عزم ملی نیاز دارد تا از قوه مقننه گرفته تا همه مسئولان ارشد استانی باید آسیب‌ها و موانع را شناسایی کرده و مخصوصا در اجرای یک سازمان مسئولیت بپذیرد و بقیه هم به این سازمان کمک کنند که در شرایط فعلی چند سازمان متولی این امر هستند اما مسئولیت را بر عهده دیگری می‌اندازند.

وی اظهار کرد: در این حوزه لازم است یک سازمان ستادی با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی تشکیل شود که علاوه بر اصلاح قوانین و رویه‌ها، همچنین نیازهای واقعی و اجتناب ناپذیر باغداران را پیش‌بینی کند و پیشنهاد جایگزین و عملیاتی برای ساخت و سازها و تفکیک‌ها انجام شود که به عنوان مثال، قاضی مخصوص و کمیسیون ماده ۱۰۰ ویژه باغات ذیل این سازمان تعریف شود.

ایجاد تناقض در اجرای قانون، ساخت و سازهای غیر مجاز را به دنبال دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هم در ادامه عدم اجرای قانون و ناعدالتی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز را از دلایل تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز برشمرد و گفت متاسفانه ، قوانین به درستی اجرا نمی‌شود.

علی اکبر نظری اضافه کرد: اگر قرار است در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات قانون اجرا شود مسئولین دستگاه‌های ذیربط نیز باید در این خصوص پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص برخورد با ساخت بنا در باغات و تخریب باغات اظهار کرد: شهرداری و جهاد کشاورزی مکلف هستند در این زمینه طبق قانون عمل کنند.

نظری افزود: ایجاد تناقض در اجرای قانون،  ساخت و سازهای غیر مجاز را به دنبال دارد و اساس اولیه در این زمینه خود دولتها هستند که باید قانون را به درستی اجرا کنند.

در ادامه این جلسه رییس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ثارا… همدان ضمن تبریک به اعضای شورای دوره ششم گفت: شورا یک نهاد و مجموعه عمومی است و باید از انتقادات و پیشنهادات مردم استقبال کرده و آن را بپذیرد.

محمدعلی پرزاد با اشاره به مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی، اظهار کرد: انتظارات مردم برای پیشرفت و توسعه وجود دارد در رفع مشکلات آن‌ها باید عدالت اجتماعی رعایت شود تا اعتماد مردم به مسئولین افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اگر در اموری کم‌کاری یا ضعفی وجود داشته باید توسط مسئولین مرتفع شود و پاسخگویی از وظایف، تمامی مسئولین است و همه ما باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

گفتنی است؛ در ادامه اعضای هیئت مدیره انجمن فرهنگی ثارا… همدان به بیان مشکلات و مطالبات مردم در این جلسه پرداختند و مقرر شد در جلسه‌ای در انجمن هیئت ثارالله جهت ارائه برنامه های شورا حضور یابند.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.