stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 392191
  • 22 شهریور 1400 - 13:15
1

شناسایی سازنده اکانت جعلی در شبکه های مجازی

شناسایی سازنده اکانت جعلی در شبکه های مجازی
قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سیدنظام موسوی گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرده و بیان داشت در یکی از شبکه های اجتماعی شخصی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی از طریق ساخت صفحه جعلی نموده است.  

رئیس پلیس فتا  ادامه داد: پس از ثبت شکایت این فرد تحقیقات جهت پیگیری پرونده آغاز شد که با بررسی های اولیه مشخص گردید شخصی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی کرده که با انجام اقدامات فنی و بکارگیری امکانات پلیسی متهم شناسایی و طی یک عملیات ازپیش تعیین شده دستگیر شد.

سرهنگ موسوی افزود: متهم هنگام روبه رو شدن با ادله و مستندات جرم، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرده و بیان داشت با توجه به مشکلات قبلی که با شاکی داشته دست به چنین اقدامی زده است و سرانجام از این اقدام خود ابراز ندامت و پشیمانی نمود و پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

وی به هموطنان هشدار داد: جعل عنوان و ساختن صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی برای دیگران مسبب ارتکاب جرم بوده و با خاطیان در اینگونه جرائم به شدت برخورد شده و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان می‌باشند، لذا  از کاربران خواستاریم هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

۱۳۵۲

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.