stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 392184
  • 22 شهریور 1400 - 13:07
0

برهم صالح: عادی سازی روابط با اسرائیل هرگز مطرح نبوده/مرحله آتی در عراق سرنوشت ساز است

برهم صالح: عادی سازی روابط با اسرائیل هرگز مطرح نبوده/مرحله آتی در عراق سرنوشت ساز است

رئیس جمهور عراق بر لزوم بازنگری در قانون اساسی تأکید کرد و گفت که انتخابات آتی فرصتی برای عراقی‌هاست.

قلم | qalamna.ir :

برهم صالح، رئیس جمهور عراق در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و گفت که عادی سازی روابط با این رژیم هرگز مطرح نبوده است.

صالح درباره قانون اساسی عراق نیز گفت: مذاکرات سیاسی و اجتماعی درباره لزوم بازنگری در قانون اساسی وجود دارد. مسائل مثبت زیادی در قانون اساسی وجود دارد اما مشکلاتی نیز در آن هست که نیاز به حل شدن دارد.

وی گفت: امیدوارم که بتوانم برای دوره دومی رئیس جمهور شوم چراکه می‌توانم آنچه لازم است برای عراق انجام دهم.

برهم صالح گفت: مرحله آتی در عراق سرنوشت ساز است. بعد از ۱۸ سال باید به این مسئله اعتراف کرد که مشکل بنیادی در نظام حکمرانی وجود دارد و باید اصلاحاتی انجام شود. انتخابات آتی فرصتی برای عراقی‌هاست و در صورتی که برگزار نشود جایگزین آن آشوب خواهد بود برای همین باید این انتخابات شفاف و بیانگر اراده و خواست آزادانه عراقی‌ها باشد تا دولتی مقتدر و کارآمد تشکیل شود که از منابع کشور برای خدمت به آن‌ها استفاده کند. باید شاهد دوره سیاسی جدیدی باشیم که در آن دولتی مقتدر و حامی و در خدمت مردم وجود داشته باشد که در امنیت با شهروندان و همسایگان زندگی کند.

وی گفت: جنبش مردمی در سایه ناامیدی و محرومیت به وجود آمد و شعار آن این است که ما یک وطن می‌خواهیم. جنبش مردمی در تأکید بر لزوم اصلاح وضعیت سیاسی و درخواست برای انتخابات زودهنگام موفق بوده است. عراقی‌ها در بصره، بغداد، نجف، موصل، سلیمانیه و اربیل با لزوم اصلاح اوضاع موافقند و به نفع کردهاست که در همبستگی و همزیستی و دوستی با بغداد باشند. کردستان همواره پناهگاهی برای آزادگان در طول تاریخ و مظلومانی بوده که ظلم استبداد را به خود دیده‌اند.

برهم صالح گفت: اموالی که عراق از نفت به دست آورده از سال ۲۰۰۳ تاکنون به هزار میلیارد دلار می‌رسد. آمارها نشان می‌دهد اموال غارت شده از عراق در خارج ۱۵۰ میلیارد دلار است و باید آن را پس بگیریم. ما از جهان خواستیم ائتلاف بین المللی برای مبارزه با فساد و استرداد اموال غارت شده مثل ائتلاف ضد داعش تشکیل دهد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.