stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 391933
  • 21 شهریور 1400 - 10:06
0
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در روستاها

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در روستاها
مرکزی_ قلمنا_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آغاز واکسیناسیون بالای ۱۸ سال در روستاها خبر داد و گفت: میزان فوتی‌های استان مرکزی در پیک پنجم کرونا نسبت به پیک قبلی روند کاهشی داشته‌ است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید محمد جمالیان گفت : هشت درصد فوتی‌های مراکز درمانی استان در هفته سوم شهریورماه جاری مربوط به استان های مجاور بود که مراحل درمان آنان در استان در حال انجام بود.

وی افزود : یک میلیون و ۸۷ هزار و ۱۳۰ نفر افراد بالای ۱۸ سال در استان مرکزی وجود دارد که ۶۳۳ هزار و ۹۳۳ نفر معادل ۴۳ و ۲ دهم درصد یک دز واکسن کرونا و ۲۵۶ هزار و ۱۰۲ نفر معادل ۲۳ و هشت دهم درصد ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

جمالیان با اشاره به اینکه ۳۵ درصد جامعه هدف در کشور یک دز و ۱۹ درصد در کشور ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد : دانشجویان و طلاب استان مرکزی می‌توانند از ۲۱ شهریور با ثبت نام در سامانه و یا در دست داشتن کارت دانشجویی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

متولی سلامت استان همچنین یادآور شد : ۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر از افراد بالای ۱۸ سال در دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد و افراد بالای ۱۸ سال روستایی می‌توانند از امروز نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

وی افزود : با توجه به ارایه مجوز تزریق واکسن به کارکنان صنعت نفت، واکسیناسیون کارکنان شرکت پتروشیمی و پالایشگاه این شهرستان در حال انجام است.

دکتر جمالیان ضمن اشاره به اینکه پنج هزار و ۷۷۰ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در هفته سوم شهریورماه جاری در این استان مشاهده شد که تعداد این افراد در هفته دوم این ماه ۶ هزار و ۵۳۰ نفر بوده‌ است،گفت : شمار موارد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته سوم شهریورماه جاری نسبت به هفته دوم ۱۲ درصد کاهش یافته‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد : ۷۴ نفر در هفته سوم شهریورماه امسال در استان مرکزی جان خود را با کرونا از دست دادند که تعداد این افراد در هفته دوم این ماه ۶۰ نفر بود.

وی در پایان تاکید کرد : تعداد فوتی‌های استان مرکزی در هفته سوم شهریورماه جاری نسبت به هفته دوم ۲۳ درصد کاهش یافته‌ است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.