stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 391837
  • 20 شهریور 1400 - 14:20
0
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان:

واکسیناسیون دانشجویان در اصفهان آغاز شد/ بازگشایی مجازی مدارس

واکسیناسیون دانشجویان در اصفهان آغاز  شد/ بازگشایی مجازی مدارس
اصفهان_ سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت: واکسیناسیون دانشجویان در اصفهان از امروز آغاز شده و در مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه اصفهان انجام می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت الله غلامی با اشاره به آخرین وضعیت استان اصفهان در زمینه شیوع کرونا اظهار داشت: بر اساس اعلام دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان روند شیوع کرونا در پیک پنجم این بیماری نزولی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از وی وزارت بهداشت ۱۶ شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، ابراز داشت: باید توجه داشت که شهروندان همچنان باید نسبت به حفظ سلامتی خود توجه داشته باشند.

روند فوت و بستری کرونا در اصفهان همچنان نزولی نشده است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه همچنان در زمینه تعداد بستری و فوتی‌های کرونا در استان اصفهان روند نزولی شکل نگرفته است، اضافه کرد: هنوز بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری است و این آمار کم نیست.

وی با بیان اینکه امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در زمینه بازگشایی مدارس تصمیماتی گرفته شد، تصریح کرد: بر اساس مصوبات بازگشایی مدارس در همه مقاطع به صورت مجازی است و هنوز در خصوص روند بازگشایی و آموزش تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

غلامی در ادامه به آغاز واکسیناسیون دانشجویان در اصفهان اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا بازگشایی دانشگاه‌ها نیز در نیمه اول سال مجازی و در صورت واکسینه شدن همه دانشجویان در نیم سال دوم حضوری خواهد بود.

وی گفت: دانشجویان در مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه اصفهان برای دریافت واکسن اقدام کنند، ضمن اینکه ضروری است قبل از مراجعه با ثبت نام در سامانه سلامت نوبت برای حضور خود در مرکز واکسیناسیون را دریافت کند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال گذشته برای اعزام زائران به عتبات عالیات در اربعین حسینی محدودیت‌هایی اعمال شده است، ادامه داد: سهمیه کل کشور که از سوی دولت عراق اعلام شده ۳۰ هزار زائر است که فعالان حوزه فرهنگی و موکب داران در این زمینه در اولویت هستند.

وی اضافه کرد: سهمیه استان اصفهان بر اساس برآورد صورت گرفته نسبت به جمعیت و وسعت استان یک هزار و ۲۰۰ نفر برآورد شده است.

محدودیت تردد در جاده‌های اصفهان وجود ندارد

غلامی دریافت دو دُز واکسن کرونا و همچنین ورود به عراق از مسیر هوایی را دو شرط برای حضور در راهپیمایی اربعین امسال اعلام کرد و گفت: مسیرهای زمینی در هر دو مرز بسته خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تردد در جاده‌های استان اصفهان آزاد است، اضافه کرد: ورود و خروج به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی همچنان با محدودیت مواجه است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.