stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 391722
  • 20 شهریور 1400 - 10:51
2

تالیف کتاب در مورد علم پزشکی و ابزار جراحی توسط دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه

تالیف کتاب در مورد علم پزشکی و ابزار جراحی توسط دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه
دانشجوی کارشناسی اتاق‌عمل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تالیف کتاب " ابزار جراحی و تجهیزات اتاق‌عمل" توانسته نیاز علمی دانشگاه در این موضوع را تامین کند.
قلم | qalamna.ir :

رضا حسین‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار قلمنا، اظهار داشت: از جمله رسالت‌های قرارگاه علمی شهید طهرانی مقدم بسیج دانشجویی استان ایجاد شبکه‌سازی و پشتیبانی لجستیکی است و در این میان یادگیری انواع مختلف ابزارهای جراحی و کاربرد درست آنها از جمله مهم‌ترین مسائل در حوزه جراحی است.

وی تصریح کرد: زمانی که مورد این حوزه تحت عنوان هسته مسئله محور علمی شهید آقازاده تحقیقات لازم را انجام دادیم به این قضیه پی بردیم که منابع کامل و مفیدی در این زمینه برای مطالعه وجود ندارد و کتاب‌های موجود در ایران نیز یا ترجمه بودند که بسیاری از مطالبشان اضافی و مغایر با تجهیزات موجود در اتاق عمل‌های ایران بود و منابع داخلی نیز دارای نقص‌های مختلفی در زمینه پوشش کامل مطالب مورد نیاز بودند که این امر ما را در این زمینه قانع نمی‌کردند.

دانشجوی کارشناسی اتاق‌عمل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه افزود: با توجه به تجربیات خودم در اتاق عمل و نیازهای شناختی که یک دانشجو و کارشناس اتاق عمل در مورد ابزارهای جراحی شناسایی کرده، سعی کردیم این نقص‌ها را پیدا و بر اساس نیاز دانشجویان پوشش دهیم.

حسین بگلو ادامه داد: توضیح در مورد محصول یادگیری ابزار جراحی یکی از پیچیده‌ترین مباحث در بین دروس تیم جراحی و پرستاری است زیرا شباهت بسیار زیاد ابزار جراحی باعث سختی تشخیص آن‌ها می‌شود و هدف اصلی این کتاب، کمک به کادر جراحی برای تمییز درست ابزار از یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که تیم جراحی آشنایی کامل با نام، نحوه کاربرد و استفاده صحیح از ابزار جراحی را داشته باشد باعث افزایش کیفیت و سهولت فرایند جراحی می‌شود، که در این کتاب با طبقه‌بندی متفاوت، بیان ساده‌تر فرایند یادگیری و به خاطر سپاری راحت‌تر شده است.

دانشجوی کارشناسی اتاق‌عمل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه این مطالب در طول ۱.۵ سال و در ۲۲۰ صفحه گردآوری و تالیف شده است، گفت: این کتاب به گونه‌ای نوشته شده است که همه اطلاعات مورد نیاز در مورد ابزارهای جراحی را پوشش می‌دهد و برطرف کننده تمام نیازهای افرادی است که در تیم جراحی( از جمله دانشجویان، کارشناسان اتاق عمل، دانشجویان مهندس پزشکی و حتی رزیدنت‌های سال یک و دو و همچنین پرستاران) حضور دارند.

حسن‌بگلو افزود: با توجه به تمام سختی‌هایی که در زمینه نگارش و چاپ کتاب متحمل شدیم اما نتیجه حاصله قابل رضایت بود به طوری که با چاپ این کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و چند دانشگاه دیگر مورد توجه اساتید قرار گرفته و در کلاس‌های درس تدریس شد.

وی ضمن تقدیر از مدیر گروه دانشکده و اساتید دانشگاه، اعلام کرد: قرارگاه شهید طهرانی مقدم استان آذربایجان‌غربی با ایجاد هویت بخشی و ارتباط در بخش‌های مختلف، انگیزه تالیف کتاب را در این هسته علمی ایجاد کرده که این اقدام بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار رحیم نوری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.