stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 391716
  • 20 شهریور 1400 - 9:29
1
سفیر صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

شکستن رکورد جهانی طولانی ترین پیاده روی مداوم برنامه آینده ام است

شکستن رکورد جهانی طولانی ترین پیاده روی مداوم برنامه آینده ام است
مرکزی_ قلمنا_ مجتبی یادگاری سفیر صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و یکی از نخبه های فرهنگی و ورزشی اراک در گفتگویی به سوالات خبرنگار قلم پاسخ داد.
قلم | qalamna.ir :

لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد سوابق تحصیلی و ورزشیتان توضیح دهید.

مجتبی یادگاری هستم دونده ماراتن، سفیر صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، رکورد دار دو ماراتن ایران و آسیا از سازمان ثبت رکوردهای جهانی ایمارو
مشاور فرهنگی و ورزشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، رئیس کمیته پیاده روی هیات ورزش های همگانی شهرستان اراک، مدیرعامل موسسه مردم نهاد ارمغان تندرستی سرزمین آفتاب
از سال ۱۳۹۱ فعالیت های فرهنگی و ورزشی را آغاز کردم و مجموعا مسیری حدود ۳۰۰۰ کیلومتر را در سرتاسر کشور عزیزمان ایران در راستای اهداف بشر دوستانه و صلح طلبانه دویده ام که این افتخار را داشتم در سال ۱۳۹۸ به عنوان سفیر صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، ده کیلومتر مراکز ۳۱ استان کشور را با شعار « فراگیر شدن صلح جهانی در دنیا » بدوم که این اقدام مورد توجه سایت فدراسیون بین المللی صلیب سرخ جهانی و هلال احمر واقع گردید و همچنین دارنده بیش از ۱۰۰ تقدیر نامه از اشخاص و ارگان های مختلف در کشور میباشم که آرشیوی از تقدیر نامه های خود را به موزه صلح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اهداء نموده ام.
مدرک تحصیلی بنده کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید، لیسانس مدیریت صنعتی و در حال حاضر دانشجوی دومین لیسانس تحت عنوان کارشناسی حرفه ای HSE هستم، همچنین نویسنده یک مقاله که اکسپت آن از کشور صربستان گرفته شده است و پنج کتاب در حال چاپ در دست دارم و بیش از ۴۰ گواهینامه از نهادهای معتبر آموزشی کشور را در کارنامه خود دارم.

_هدفتان از انجام کارهای فرهنگی چیست؟
هدفم از انجام کارهای فرهنگی و ورزشی، ایجاد همدلی، وحدت و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی در حیطه ورزش است، به نظر من ورزش رابطه مستقیمی باصلح و امنیت دارد؛ چرا که از ارکان نیازهای فطری بشری است و تنها در سایه این موهبت الهی است که می توان به رشد و تعالی در جامعه دست یافت و در جهانی که روزهایی سرشار از چالش‌، جنگ، خشونت و نقض حقوق بشر را سپری می‌کند، انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی موجب وحدت خواهد شد، اهمیت این موضوع را می توان آشوب در افغانستان بیان کرد به طور کلی نمونه بارز آن موقعی رخ داد که دنیا متوجه شد که اگر افغان ها بتوانند نفسی به راحتی بکشند، استعداد این را دارند که سازنده صلح و آرامش باشند و عشق بیافرینند! اما از نظر بنده انسان ها باید ابتدا جنگیدن را بلد باشند تا صلح آنها با ارزش باشد چرا که زندگی مانند گیاه در حال رشد است اگر ضعیف باشی میمیری و اگر قوی باشی رشد خواهی کرد !
و چه زیبا گفت شاعر بزرگ ایرانی، نظامی گنجوی :
‍ “مرادی که در صـــلح گردد تمام
چه باید سوی جنگ دادن لگام”
پس حماقت هیچ کس به اندازه ای نیست که جنگ را به صـــلح ترجیح دهد و باید با انجام فعالیت های بشر دوستانه و صلح طلبانه در جامعه مانع جنگ شد و بازگو کننده فرهنگ اصیل کشور بود و نسل جوان را تشویق به این اقدام مهم کرد و مسئولان ذی ربط و ارگان ها جهت تحقق هرچه بیشتر این گونه فعالیت ها باید زمینه ساز و پیش قدم باشند و شرایط و زیر ساخت را برای جوانان فراهم سازند چرا که جنگ، جنگ تهاجمات فرهنگی است و با انجام اقدامات فرهنگی و ورزشی می توان مانع این تهاجمات شد و قدرت و فهم فرهنگی را در جامعه گسترش داد و چه بسا جامعه بین المللی را از فرهنگ غنی کشور آگاه ساخت.

_به عنوان یک نخبه تحصیلی و فرهنگی ورزشی چه انتظاری از مسولان دارید؟
یکی از دغدغه های بنده اشتغال جوانان کلانشهر اراک است
انتظارم از مسئولین حمایت از نخبگان تحصیلی و ورزشی است ، استان مرکزی قطب صنعتی کشور است ولی متاسفانه طی بی تدبیری مسئولین ذی ربط ، جوانان نخبه و تحصیل کرده استان ، بیکار هستند و جویای کار در صورتی که درب هر سازمان و یا شرکتی میروی شاهد آن هستی که از شهرهای مختلفی در اراک مشغول به کار هستند در حالی که بچه های بومی شهر و استان بیکار هستند و یا اندک کسانی هم که سرکار هستند طی روابط و پارتی در بهترین و معتبر ترین شرکتهای شهر مشغول به کار هستند ، سوالم از مسئولین این است که چند درصد را اختصاص داده اند به جذب نخبگان تحصیلی و ورزشی استان که هیچ بند پ ندارند
آیا انصاف و شایسته سالاری و عدالت وجود دارد در جذب جوانان این استان ؟
مسئولین محترم ؛ تیغ تیزه ، اما نمیتواند درخت را قطع کند ! تبر قوی است ولی نمیتواند مو را کوتاه کند ! هر فردی استعداد و ارزش خاص خودش را دارد و هرکسی برای کار خاصی ساخته شده پس هیچ وقت آدم ها را باهم مقایسه نکنیم و برای پتانسیل و استعداد جوانان این شهر ارزش قائل باشید چرا که هرکسی بحر کاری ساخته شده است.

_برنامه ورزشی آیندتان چیست؟
برنامه آینده بنده شکستن رکورد جهانی طولانی ترین پیاده روی مداوم است که امیدوارم بتوانم این افتخار را برای کشورم بیافرینم.

_سخن آخر ؟
مردمان این سرزمین کهن روزهای سختی را پشت سر میگذارند ، امیدوارم روزی برسد که صلح و دوستی همراه با عدالت اجتماعی در جامعه موج بزند و نشاط و تندرستی به کشور برگردد و جوانان ایران زمین به تمامی اهدافی که دارند دست پیدا کنند چرا که مردمان ایران زمین لایق بهترین ها هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.