stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 391627
  • 19 شهریور 1400 - 15:53
5
امام جمعه موقت ارومیه:

احتکار به دور از مسلمانی است

احتکار به دور از مسلمانی است
امام جمعه موقت ارومیه گفت: اینکه اقلام پرمصرف را در برهه‌ای از زمان انبار کرده و با احتکار این اقلام در شرایط سخت حاکم بر جامعه، به فکر منافع شخصی خودمان باشیم، شرط مسلمانی را به جا نیاورده‌ایم.
قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری قلمنا ارومیه، حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، به احتکار برخی اقلام دارویی و اقلام پرمصرف توسط افراد سودجو اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه اقلام پرمصرف را در برهه‌ای از زمان انبار کرده و با احتکار این اقلام در شرایط سخت حاکم بر جامعه، به فکر منافع شخصی خودمان باشیم، شرط مسلمانی را به جا نیاورده‌ایم.
وی با بیان اینکه از دولت مردمی و انقلابی انتظار می‌رود به وظایف اصلی خود مشغول باشند، اذعان داشت: از گوشه و کنار شنیده می‌شود که دشمن به دنبال جریان‌سازی فضای روانی هستند تا با بیان مسائل کاذب، دولتمردان را به حاشیه بکشند که انتظار می‌رود مسئولان تلاش جهادی داشته باشند و دشمن آنها را گرفتار اشتباه محاسباتی نکند.
حیدری‌زاد با بیان اینکه کانون‌های فساد در برخی وزارتخانه‌ها لانه کرده، گفت: رهبر معظم انقلاب بحث تعارض منافع را مطرح کردند که باید دولت به این موضوع بیشتر ورود یابد.
وی گفت: دولت باید دست افرادی که منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح داده‌اند و به دنبال رانت هستند، را از سیستم بانکی قطع و بحث تعارض منافع را به عنوان پدیده شوم از وزارتخانه‌ها حذف کنند.
امام جمعه موقت ارومیه به سالگرد جریان انفجار ۱۱ سپتامبر اشاره کرد و اظهار داشت: :عاملان این موضوع هنوز مشخص نشده اما تحلیلگران منصف، این برنامه را کار کارشناسی استراتژیست‌های آمریکا جهت سلطه بر جهان و جغرافیای سیاسی خاورمیانه عنوان کردند تا تاثیرگذاری انقلاب را کمرنگ جلوه دهند که در این زمینه نیز به توفیق نرسیدند.

وی در ادامه به عذاب پس از مرگ برای افراد گناهکار اشاره کرد و افزود: توجه به معاد سیره زندگی امامان و بزرگان دینی بود و اگر انسان به معاد توجه کند زندگی‌اش با طراوت معنوی همراه خواهد بود.
امام جمعه موقت ارومیه تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ افرادی مثل امامان معصوم از سوی حکومت‌ها در فشار و سختی نبودند، اما در این شرایط سخت، امامان معصوم با هدایت حکیمانه، جریان شیعه را هدایت کرده‌اند تا در تاریخ اثرگذار باشند.
حیدری‌زاد ادامه داد: بزرگترین تحولات اجتماعی تاریخ همان جریان پیروان اهل دین و جریان شیعه است که در تاریخ معاصر نقش شیعیان را در تحولات اجتماعی به خوبی مشاهده کرده‌ایم و دیده‌ایم که شبکه متصل انسانی تا چه حد در این زمینه تاثیرگذار بوده به طوری‌که شیعیان در طول تاریخ مقابل مستبدترین حکومت‌ها ایستادگی کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اگر امروز شبکه عظیم انسانی پیروان اهل بیت در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و تحولات فکری اثرگذار هستند نتیجه تبعیت از فرامین بزرگان دینی است.
امام جمعه موقت ارومیه انقلاب اسلامی را در تاثیرگذاری مناسبات بین‌المللی موفق عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی با کمک شبکه عظیم انسانی توانسته در منطقه حرف اول را بزند.
حیدری‌زاد افزود: امامان معصوم به شیعیان یاد داده‌اند که شیعه باید تحت رهبری رهبری صالح، اسلام شناس، فقیه، عادل، خدا ترس و مخالف هوای نفس باشد و مقام معظم رهبری نیز تمام این شاحصه‌ها را دارند.
وی رمز موفقیت پیروان اهل بیت را در طول تاریخ ناشی از تبعیت از رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: ائمه نیز تاکید داشتند که رهبری عادل بر مسلمانان و شیعان وجود داشته باشد تا به عنوان مرجع علمی و دینی مسلمانان باشد که انقلاب اسلامی این نعمت را برای مردم به ارمغان آورد.
امام جمعه موقت ارومیه افزود: رجوع مردم به مراجع دینی و برطرف کرن نیاز فکری و دینی از این مراجع نشان از ضرورت رهبری در بین شیعیان دارد چرا که نهاد مرجعیت دینی به نهادی مقتدر تبدیل شده است.
حیدری‌زاد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و قبل از آن، امام راحل توانسته ضمن تاسیس نظام، تمام توطئه‌های دشمن را نقش برا آب کند و امروزه خاورمیانه به قطب شیعیه و اسلامی تبدیل شده است که همین موضوع همواره دشمنان را ناراحت می‌کند.
وی تصریح کرد: امروز خدا را شاکریم که پیروان پیامبر زیر چتر ولایت قرار دارند و همواره کنار هم هستند که با همدلی و برادری توانسته‌اند بر دشمنان فائق آمده و توطئه دشمنان را خنثی کنند.
انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار مریم رسولی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.