stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 391608
  • 19 شهریور 1400 - 13:59
2
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه:

شهردار مستقلی برای بافت تاریخی شهر ارومیه انتخاب می‌کنیم

شهردار مستقلی برای بافت تاریخی شهر ارومیه انتخاب می‌کنیم
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ارومیه یکی از شهرهای تاریخی کشور و همچنین دارای بافت تاریخی در هسته مرکزی آن است از اینرو بنا داریم شهردار مستقلی برای بافت تاریخی شهر ارومیه انتخاب کنیم.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام  محمد خلیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار قلمنا در ارومیه، اظهار داشت: ارومیه یکی از شهرهای تاریخی کشور و همچنین دارای بافت تاریخی در هسته مرکزی آن است.

وی افزود: این بافت تاریخی هویت شهر ارومیه محسوب می‌شود و باید احیا شده و برای سال‌های آینده حفظ و نیز به منبع درآمدی از طریق جذب گردشگران تبدیل شود.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با تأکید بر توسعه صنعت گردشگری و بوم‌گردی، گفت: بافت‌های تاریخی در دیگر کشورهای جهان در قالب صنعت گردشگری برنامه‌ریزی شده و سالانه توریست‌های بسیاری برای دیدن زیبایی‌های تاریخی شهرها و محلات آنها رهسپار می‌شوند.

خلیل‌پور با تأکید بر مدیریت ویژه و مستقل بافت تاریخی شهر ارومیه، تصریح کرد: برای احیای بافت تاریخی شهر ارومیه باید یک شهردار مستقل انتخاب کنیم تا بافت تاریخی شهر ارومیه احیا و حفظ شود.

وی یادآور شد: این شهردار را می‌توان از فارغ‌التحصیلان رشته های تاریخ، هنر و معماری اسلامی و ایرانی انتخاب کرد و از علاقمندان و متخصصان داخلی شهرداری ارومیه در حوزه‌های مختلف اداری و اجرایی آن استفاده کرده و از ظرفیت‌هایشان بهره برد.

خلیل‌پور احیای دروازه‌های داخل شهر ارومیه را یکی از مهم‌ترین مسائل پیش‌رو برای مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: همچنین بسیار ضروری است خانه‌هایی با ارزش معماری و تاریخی قابل توجه برای آیندگان حفظ شوند، چرا که شناسنامه شهر ما در حوزه‌های معماری و شهرسازی محسوب می‌شوند.

وی همچنین اشاره‌ای به بقعه‌های تاریخی داخل شهر ارومیه کرده و اظهار داشت: چندین امامزاده در داخل شهر ارومیه وجود دارد که ناشناخته مانده‌اند و باید این امامزاده‌ها نیز احیا شوند.

 رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه شهردار بافت تاریخی  از نظرات کارشناسان میراث فرهنگی در راستای احیای بافت تاریخی استفاده کرده و در هماهنگی کامل خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما نسبت به نسل‌های آینده نیز مسئول هستیم و بافت‌های تاریخی شهر همانطور که از گذشتگان به ما یادگار مانده‌اند باید برای آیندگان نیز به طور مطلوب و شایسته حفظ شوند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • خبرنگار مریم رسولی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.