stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 390798
  • 15 شهریور 1400 - 16:51
0
سرپرست شهرداری اراک:

نحوه هزینه کرد بودجه و پروژه های شهری باید براساس مطالبات و ذائقه مردم صورت گیرد

نحوه هزینه کرد بودجه و پروژه های شهری باید براساس مطالبات و ذائقه مردم صورت گیرد
مرکزی_ قلمنا_ سرپرست شهرداری اراک گفت: اولین اولویت مدیریت شهری، توجه به پروژه های فرهنگی و تفریحی است، همچنین نحوه هزینه کرد بودجه و پروژه های شهری باید براساس مطالبات و ذائقه مردم صورت گیرد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر جعفرپور با اشاره به آغاز دوره جدید مدیریت شهری و شورای ششم و رویکرد جدید در مباحث شهری، اظهار کرد: پس از انتخابات، مردم توقع تحولی در مدیریت شهری داشتند و از همان ابتدا بیشترین تاکید بر مباحث فرهنگی و اجتماعی بود که در سال های اخیر مورد غفلت قرار گرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید مباحث و مسائل مبتلابه اراک را با نگاه تیزبین خود برجسته کنند، افزود: اصحاب رسانه به دلیل ارتباط مستقیم با مردم، بیشتر در جریان امور و مشکلات و چالش های جامعه و شهر قرار می گیرند و این ارتباط در واقع فرصتی است که شهرداری باید از آن استفاده کند.

جعفرپور بیان کرد: شهرداری بیش از ۴۰۰ نوع خدمت ارائه می دهد و در واقع خانه دوم شهروندان محسوب می شود، اما به دلیل اینکه بسیاری از امور با مردم در میان گذاشته نمی شود، شاهد نارضایتی عمومی هستیم و در پروژه ها مشارکت و نظر مردم را جذب و جلب نمی کنیم. حوزه مدیریت شهری نباید صرفا در شهرداری بسته شود به همین دلیل باید از فکر و نظرات و مشارکت مردم نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

سرپرست شهرداری اراک با بیان اینکه نباید از جیب مردم برای خود به عنوان پله ای جهت ارتقا استفاده کنیم، یکی از برنامه های خود را ایجاد شهرداری شیشه ای دانست و افزود: در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی کاری صورت نگرفته است و در واقع در این حوزه و در خصوص ایجاد اتاق فکر و نظرات نخبگان فقیر هستیم. نگاه مدیران شهری در اراک همواره ماشین محور بوده است و اغلب پروژه های عمرانی در خدمت ماشین بوده اند، بر این اساس، امروز باید اولویت بندی داشته باشیم، شاید برخی از تقاطع ها مورد مطالبه و خواست مردم نبوده است و بدون توجه به مباحث فرهنگی، اجتماعی و شهروندی پروژه هایی را پیش برده شده اند. متاسفانه اراک از نظر فضاهای فرهنگی و تفریحی فقیر و ضعیف است و اولین اولویت مدیریت شهری توجه به پروژه های فرهنگی و تفریحی است.

وی خواستار نقدهای عادلانه و در راستای مطالبات و خواسته های شهر و شهروندان شد و گفت: در صورت ابقا در این جایگاه حتما از مدیران جوان، خلاق، متعهد و متخصص استفاده خواهم کرد و رویکرد تکریم مردم و پاسخگویی به شهروندان را با قدرت دنبال می کنم. برخی از قوانین حاکم بر شهرداری به قدری سختگیرانه است که مردم برای تسهیل در امور خود پیشنهادهای مالی می دهند، به همین دلیل باید این بروکراسی و سختگیری ها برداشته شود تا کار مردم تسریع و تسهیل شود و نمی پذیریم که مردم در راهروهای شهرداری معطل باشند.

جعفرپور با بیان اینکه توسعه سراهای محله در شهر بویژه مناطق حاشیه نشین را دنبال می کنیم تا مشکلات و مسائل مردم بیواسطه مطرح شود، در خصوص واگذاری برخی پروژه ها به پیمانکاران، گفت: واگذاری سه پروژه به یک پیمانکار از اساس اشتباه بوده است بویژه اینکه با تغییر شهردار عملا سه پروژه دره گردو، یادمان مرکز شهر و باغ ایرانی بلاتکلیف باقی مانده است. با این حال پروژه دره گردو را فعال کرده ایم و برای دیگر پروژه ها نیز اقدامات لازم انجام می گیرد.

سرپرست شهرداری اراک با بیان اینکه تاکنون موضوع مدیریت یکپارچه شهری در ایران به نتیجه نرسیده است، اما این امر به معنی مدیریت گران شهر نیست، گفت: با شکل گیری کمیسیون خدمات شهری از هفته آینده با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مختلف در این کمیسیون می توان بخشی از موازی کاری ها را کنترل کرد و از اتلاف هزینه ها جلوگیری کرد چراکه مصوبات این کمیسیون لازم الاجرا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال جاری شهرداری اراک حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: برای تحقق آن باید تا پایان سال منتظر بود، اما تاکنون پنج دوازدهم این بودجه محقق شده است، هر چند که ساخت و ساز در ایران حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است و این امر می تواند در تحقق درآمدها و بودجه سالانه نوعی آسیب باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.