stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 389645
  • 08 شهریور 1400 - 16:08
1

کلیدری: ابتلای۱۴۵هزار اصفهانی/ مادران باردار واکسن سینوفارم بزنند

کلیدری: ابتلای۱۴۵هزار اصفهانی/ مادران باردار واکسن سینوفارم بزنند
اصفهان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر واکسن سینوفارم برای مادران باردار تأیید شده تا همه افراد بالای ۱۲ هفته سن بارداری تشویق به تزریق واکسن شوند.
قلم | qalamna.ir :

بهروز کلیدری بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با موضوع آخرین اخبار مربوط به بیماری کرونا در حوزه درمان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در موج پنجم کرونا تلخ‌ترین شرایط را سپری کردیم، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در ۲۴ ساعت در این موج به ۷۰۰ نفر رسید و این به معنای فاجعه است.

وی افزود: همچنین در این موج بیماری شاهد مثبت شدن روزانه سه هزار تست بودیم که این امر نیز برای ما دردناک بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا روزانه در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان ۶۵۰ نفر، در بیمارستان امین ۲۰۰ نفر، بیمارستان عیسی ابن مریم ۱۳۰ نفر و در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان ۴۷۰ نفر بستری می‌شدند، ابراز داشت: استفاده از ظرفیت همه بیمارستان‌های خیریه‌ای و خصوصی نیز در این پیک بیماری در دستور کار قرار داشته است.

بستری ۳۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تشکیل پرونده موقت برای برخی از بیماران در استان اصفهان افزود: در این طرج روزانه دو هزار نفر تحت درمان قرار می‌گرفتند که با احتساب سه هزار و ۷۰۰ نفر بستری در بیمارستان‌ها جمعیت تحت درمان روزانه در استان به دو برابر میزان دوره قبلی کرونا رسید.

وی با اشاره به به ثبات رسیدن تعداد بیماران مبتلا به کرونا از ابتدای هفته جاری در اصفهان ادامه داد: اگر این وضعیت ادامه داتشه باشد و گرفتار نوسانات خاصی نشویم به نظر می‌رسد وضعیت بیماری در ۱۰ روز آینده به ثبات برسد.

در شهرستان‌های اصفهان همچنان شیوع کرونا صعودی است

کلیدری با بیان اینکه وضعیت ثبات تعداد بیماران در شهر اصفهان دیده می‌شود و در شهرستان‌های استان همچنان شاهد روند صعودی کرونا هستیم، گفت: نائین در شرق و گلپایگان در غرب دو استان دو نقطه امن هستند که امیدواریم شرایط آنها با همین روند رو به بهبود برود.

وی با تاکید بر اینکه توان ساختار بیمارستانی استان اصفهان دیگر تاب افزایش بیماران را ندارد، ابراز داشت: در دو هفته آینده بیمارستان جدید صحرایی در دستور کار قرار دارد که به بهره برداری خواهد رسید و از سوی دیگر در نظر داریم ظرفیت بیمارستان‌های الزهرا را تا ۸۰۰ نفر و بیمارستان امین را تا ۳۰۰ تخت افزایش دهیم.

۸۵۰۰ اصفهانی بر اثر کرونا جان باخته‌اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۴ هزار نفر جان باخته‌اند که تست هشت هزار و ۵۰۰ نفر مثبت و مابقی منفی کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ درصد از فوتی‌های کرونا در استان اصفهان در مرداد ماه امسال بوده است، گفت: در این بازه زمانی یک هزار و ۴۷۰ بیمار جان باخته‌اند که در برخی از روزها تا ۴۰ نفر و در برخی از روزها این آمار به ۶۵ نفر رسیده است.

کلیدری به کمبود پرستار در بیمارستان‌های اصفهان اشاره کرد و افزود: هر پرستار در هر شیفت کاری بر اساس استاندارد باید یه تا چهار بیمار را تحت پوشش قرار دهد و این در حالی است که در شرایط کنونی سهم هر پرستار هفت تا هشت بیمار است و در ان شرایط فشار کار زیادی به پرستاران به ویژه در بخش آی سی یو وارد می‌شود.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از واریانت لامبدا نیز گفت: این واریانت از پرو آغاز شده و احتمال ورود آن به کشور وجود دارد اما واکسیناسیون اصلی ترین اقدام برای مقابله با این بیماری است، در صورتی که نتوانیم جمعیت بیشتری را واکسینه کنیم نیاز به اعمال محدودیت خواهد بود.

۳.۵ میلیون اصفهانی باید واکسن کرونا بزنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه جمعیت هدف برای واکسیناسیون در استان اصفهان ۳.۵ میلیون نفر است، تصریح کرد: تاکنون ۱.۵ میلیون نفر یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر ظرفیت واکسیناسیون را افزایش داده‌ایم.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده نیز ابراز داشت: پیشنهاد ما این است که تا واکسیناسیون کامل مدارس بازگشایی نشود.

کلیدری در خصوص واکسیناسیون کادر درمان گفت: حدود ۹۸ درصد از کادر درمان استان اصفهان واکسینه شده‌اند و تنها حدود دو هزار نفر و آن هم به درخواست خودشان واکسن نزده‌اند.

۲۰۰ مادر باردار در مرداد ماه به کرونا مبتلا شد

وی در ادامه با بیان اینکه در موج پنجم کرونا در استان اصفهان شاهد افزایش ابتلای مادران باردار به این بیماری بودیم، ادامه داد: حدود ۲۰۰ مادر باردار در مردادماه به کرونا مبتلا و بستری شدند و تعداد مرگ این افراد نیز نسبتاً بالا بود و از این رو برای واکسیناسیون این گروه نیز پافشاری کرده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر واکسن سینوفارم برای مادران باردار تأیید شده تا همه افراد بالای ۱۲ هفته سن بارداری تشویق به تزریق واکسن شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان نیز ابراز داشت: هفته گذشته ۲۵ درصد واکسن کووبرکت و ۷۵ درصد واکسن‌های وارداتی که عمدتاً سینوفارم است در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت، بر اساس قول وزارت بهداشت مقرر شده به زودی مشکل دوز دوم واکسن‌های آسترازنیکا و اسپوتنیک رفع شود. البته کمبود این نوع واکسن‌ها مشکل همه کشور است و قول داده شده که رفع شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.