stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 389429
  • 08 شهریور 1400 - 15:23
0
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد،

نگرانی برای درمان بیماری قارچ سیاه وجود ندارد

نگرانی برای درمان بیماری قارچ سیاه وجود ندارد
مرکزی_ قلمنا_ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي اراك گفت: نگراني براي درمان بيماري قارچ سياه وجود ندارد و بيماران در صورت ابتلا به قارچ سياه با مراجعه به مراكز درماني دولتي مي‌توانند داروي مورد نياز خود را دريافت كنند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر عباس علیمرادیان افزود: بیماری قارچ سیاه بیماری مسری نبوده و از فردی به فرد دیگر سرایت نخواهد کرد بلکه بیماری است که در نتیجه تضعیف سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود و در بیماران کرونایی به دلیل مصرف بیش از حد داروی کورتونی مورد استفاده برای درمان کووید ۱۹ و بویژه در بین افرادی که دیابتی هستند، شیوع بیشتری دارد.

 وی گفت: آمپول “آمفوتیریسین B” از دارو‌های موثر در درمان این بیماری است که کمبود کشوری داشته و قیمت بالایی هم دارد، اما در صورت مراجعه بیمار به بیمارستان با قیمت کمتری عرضه می‌شود.

وی افزود: با وجود کمبود این دارو، اما برای بیمارانی که در استان مرکزی مبتلا به بیماری قارچ سیاه شدند آمپول “آمفوتیریسین B” از طریق دانشگاه علوم پزشکی اراک تامین و به بیماران تزریق شده است و از این بابت نگرانی در تامین دارو وجود ندارد چرا که هزینه درمان این بیماری در بیمارستان‌های دولتی بسیار ناچیز است.

دکتر علیمرادیان ابراز کرد: به بیماران توصیه می‌شود هیچ دارویی را از بازار آزاد و با تکیه بر تبلیغات پیامکی تهیه نکنند چرا که بیشتر این دارو‌ها قاچاق بوده و مورد تائید وزارت بهداشت نیستند و درخواست می‌شود که داروی مورد نیاز را از داروخانه‌های بیمارستان‌های دولتی تهیه کنند.
 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: با وجود کمبود دارو در کشور، اما هیچ نگرانی برای درمان این بیماری وجود ندارد و بیماران در صورت ابتلا به قارچ سیاه با مراجعه به مراکز درمانی دولتی می‌توانند داروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.