stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 389297
  • 08 شهریور 1400 - 0:40
1

۱۵ عنوان برنامه سوگواری اباعبدالله(ع) در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد

۱۵ عنوان برنامه سوگواری اباعبدالله(ع) در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد
مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برقراری منظم مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر گفت: مراسم حرم در قالب 15 عنوان برنامه از ساعت 5:30 صبح تا 24 شب از اول تا دهم محرم برقرار بوده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
قلم | qalamna.ir :

قلم نا قم، حسن فرقانی در گفت‌وگویی از برگزاری ۱۵ عنوان مراسم در دهه محرم در حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد و اظهار کرد: مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین علیه السلام در حرم مطهر از ۲ روز قبل ماه محرم آغاز و تا دهم محرم هر روز از بعد نماز صبح تا ساعت ۲۴ برقرار بوده است.

وی با بیان اینکه مراسم دهه اول محرم با آیین سیاهپوشان حرم مطهر ۲ روز قبل از ماه محرم شروع شد، افزود: از دیگر برنامه های آغاز دهه محرم آیین تعویض پرچم گنبد مطهر بود که یک روز قبل از ماه محرم صورت گرفت و با سخنرانی و مداحی همراه بود.

مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: از دیگر مراسم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در دهه اول محرم برگزاری هر روزه نیایش صبحگاهی از ساعت ۵:۳۰ صبح به همراه سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا و مراسم خطبه‌خوانی خادمان هر روز از ساعت ۷:۱۵ در صحن امام رضا علیه السلام به همراه ذکر توسل و مصیبت و قرائت زیارت عاشورا بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در طول دهه اول محرم مراسم سخنرانی و مداحی قبل ازنماز ظهر، قبل از نماز مغرب و شب‌ها با پخش صوت از صحن ها بر قرار بوده که مراسم شب‌ها با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری و مداحی مداحان مطرح کشوری از شبکه های استانی و کشوری نیز به صورت زنده پخش شده است.

فرقانی گفت: از دیگر مراسم هر روزه آستان مقدس بانوی کرامت در دهه اول محرم قرائت زیارت عاشورا به همراه روضه خوانی و سینه زنی به مدت ۳۰ دقیقه بعد از نماز ظهر و عصر بود که استقبال خوبی از سوی نمازگزاران از این مراسمات صورت می‌گرفت.

وی اضافه کرد: همایش شیرخوارگان حسینی با حضور تعدادی از مادران و شیرخوارگان حسینی در صحن صاحب‌الزمان(عج)، مقتل‌خوانی تاسوعا و عاشورای حسینی توسط حجج اسلام و المسلمین سیداحمد دارستانی، سیدحسین مؤمنی و علیرضا صادقی واعظ قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و ویژه‌برنامه سخنرانی و مداحی قبل از ظهر تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ در صحن امام رضا علیه السلام از جمله مراسم حرم مطهر در دهه اول محرم سال ۱۴۰۰ بوده است.

مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در دهه اول محرم می‌توان به قرائت زیارت ناحیه مقدسه در عصر تاسوعا و عاشورا، مراسم احیای شب عاشورا در صحن صاحب الزمان به همراه قرائت قران، زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی ، چهارپایه‌خوانی در روزهای ۳ و ۴ محرم در صحن امام رضا علیه السلام و برگزاری حلقه‌های روضه‌خوانی محفلی از ساعت ۲۴ در صحن امام هادی علیه السلام از شب اول تا چهارم محرم اشاره کرد.

  • خبرنگار سید محمد حسین تقوی
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استان مقدس حضرت معصومه(س)

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.