stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 388307
  • 02 شهریور 1400 - 14:24
2

کمبود اکسیژن و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان

کمبود اکسیژن و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان
خوزستان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان با توجه به فراگیری و گسترش بیماری کووید ۱۹ با کمبود شدید نیروی انسانی و اکسیژن مواجه هستند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر مهدی کریمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای بستری بیماران در پنج بیمارستان آبادان، خرمشهر و شادگان با کمبود نیروی درمان و اکسیژن مواجه هستیم و در صورتی که اکسیژن در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین نشود با فاجعه مواجه خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی و شرجی هوای حاکم در منطقه عملا دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی جوابگوی نیاز بیماران نیستند و واحدهای تولید اکسیژن کپسولی نیز توان تولید به مقدار نیاز را ندارند.

کریمی وضعیت فراگیری کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان را بحرانی و در حد یک زلزله هشت ریشتری توصیف کرد و گفت: ظرفیت بستری در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ۳۰۰ تخت است که هم اکنون به ۵۰۰ تخت افزایش یافته است در حالی که تعداد بیماران بستری بیش از ۵۰۰ بیمار است و عملا برخی از بیماران به دلیل تکمیل ظرفیت در راهروی بیمارستان‌ها بستری بوده و درمان می باشند.

وی به درخواست دانشگاه علوم پزشکی آبادان از نیروهای مسلح برای کمک به امر درمان بیماران کووید ۱۹ در منطقه اشاره کرد و افزود: با وجود ابتلای برخی از کادر درمان این منطقه به کرونا و کمبود شدید کادر درمان تاکنون کمکی از نظر تامین نیروی انسانی به دانشگاه علوم پزشکی آبادان صورت نگرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: به دلیل کمبود فضای بستری ناچار تعدادی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان شهید بهشتی آبادان منتقل شدند ضمن اینکه آماده‌سازی یک بخش دیگر از این بیمارستان برای بستری بیماران کرونایی در حال انجام است.

وی افزود: هم اکنون بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان با کمبود اکسژن، فضای بستری و نیروی درمان مواجه هستند و نیاز است نیروهای کمکی و امکانات و تجهیزات هر چه سریعتر به منطقه ارسال شود.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر مجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون یک هزار و ۱۵۵ نفر در جنوب غرب خوزستان فوت کردند.

۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.