stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 387303
  • 27 مرداد 1400 - 12:53
0
رحمت الله نورزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی:

تحول در حوزه کشاورزی و دامپروری کشور با وزیر پیشنهادی کشاورزی امکان پذیر است

تحول در حوزه کشاورزی و دامپروری کشور با وزیر پیشنهادی کشاورزی امکان پذیر است
حوزه کشاورزی و دامپروری کشور در شرایط فعلی به فردی دلسوز و آگاه از مشکلات نیاز دارد. تجربه چند ساله فعالیت ساداتی‌نژاد در کمیسیون کشاورزی مجلس، سفرهای پرتعداد به مناطق مختلف کشور و آشنایی نزدیک با مشکلات هر منطقه، تعامل گسترده وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با طیف‌های سیاسی موجود کشور از نقاط قوت این وزیر پیشنهادی است.
قلم | qalamna.ir :

وحید حاج سعیدی:/ کشاورزی و دامپروری از جمله مشاغلی که در اکثر استان های کشور، افراد بسیاری به آنها اشتغال دارند و کشاورزان و دامداران سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی دارند.
در حالی که می توان با حمایت از فعالان این حوزه ها و ارائه طرح های اشتغال زا، زمینه مهاجرت معکوس روستائیان را رقم زد، مشکلات حوزه کشاورزی و دامپروری در سال های اخیر تا اندازه ای بوده است که بسیاری از این افراد در گذاران زندگی روزمره و تامین معیشت خود در مانده اند و همین امر باعث مهاجرت روستائیان به شهر ها شده است.
مشکلات بسیار جدی در بحث تهیه بذر، کود و سم، ادوات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی، تامین نهاده های دامی، گرانی علوفه، کسادی بازار، سیل ، خشکسالی ناشی از کاهش بارش، حضور گسترده دلالان، فشار بانک ها کشاورزان و دامداران و … باعث شده تا فعالان این حوزه با ناامیدی به روزهای پیش رو بنگرند.
با این وجود رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی , عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، معتقد است منافع دامداران و کشاورزان در برنامه های وزیر پیشنهادی حفظ و تامین می شود و تحول در حوزه کشاورزی و دامپروری کشور امکان پذیر است.
نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ندای کتول گفت: اقدامات و برنامه های آقای ساداتی نژاد در دوران ریاست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمجلس یازدهم نشان داد که ایشان فردی مدیر، با دانش و تحصیلات آکادمیک در این حوزه ، کارآزموده و دارای تفکر انقلابی و جهاد است.
نماینده مردم علی آباد کتول در ادامه افزود: بسیاری از شرکت های تعاونی، اتحادیه‌های فعال در حوزه کشاورزی و دامداری کشور نیز از معرفی آقای ساداتی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی استقبال کرده‌اند، اذعان داشت: حوزه کشاورزی و دامپروری کشور در شرایط فعلی به فردی دلسوز و آگاه از مشکلات نیاز دارد. تجربه چند ساله فعالیت ساداتی‌نژاد در کمیسیون کشاورزی مجلس، سفرهای پرتعداد به مناطق مختلف کشور و آشنایی نزدیک با مشکلات هر منطقه، تعامل گسترده وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با طیف‌های سیاسی موجود کشور از نقاط قوت این وزیر پیشنهادی است.
نوروزی همچنین در خصوص مدیریت و توانمندی وزیر پیشنهادی در بحران های ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: ساداتی‌نژاد در بحران‌های به وجود آمده برای گوشت، مرغ، نهاده‌های دامی و آب با سفر به بیشتر استان‌های کشور و شناسایی بیش از ۲۵ مورد نظارت میدانی، نقاط قوت و ضعف و اشراف کامل نسبت به مسایل و تمامی موضوع‌ها برنامه علمی و مدون تهیه کرد که با قرار گرفتن در جایگاه وزیر جهاد کشاورزی، امکان اجرایی شدن این برنامه‌ها وجود دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد مثبت یک ساله کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس یازدهم و دوران ریاست آقای ساداتی نژاد نشان می‌دهد که وی حافظ منافع دامداران و کشاورزان است و با جدیت به دنبال تعیین نرخ منطقی خرید تضمینی محصولات کشاورزی خواهد بود.
نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان اشاره داشت: فعالان حوزه کشاورزی نیازمند یک وحدت رویه و ثبات در مدیریت کلان این حوزه هستند و وزیر جهاد کشاورزی در دولت جدید باید اصلاح الگوی کشت، تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی بر اساس هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و تقویت حوزه سیاست گذاری برنامه ریزی و نظارت وزارتخانه، جلب حمایت بانک ها و صنایع بیمه را از حوزه کشاورزی و دامپروری و تلاش برای حذف واسطه ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد./

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار وحید حاج سعیدی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.