stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 385448
  • 16 مرداد 1400 - 18:15
0

پیگیری دستگاه قضا با جدیت در حل مشکلات آب خوزستان

پیگیری دستگاه قضا با جدیت در حل مشکلات آب خوزستان
خوزستان - رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: دستگاه قضا با جدیت پیگیر حل مشکل آب خوزستان و این مناطق است.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان و هئیت همراه با حضور در روستاها و همچنین بازدید از رودخانه‌های محلی و زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان، آخرین وضعیت آبرسانی به این مناطق را بررسی و دستورات لازم را صادر نمودند.

صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان به همراه زبیدی‌نیا معاون قضایی رئیس کل دادگستری و جعفری چگنی معاون قضایی و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در ادامه پیگیریهای خود در خصوص وضعیت آب استان با حضور بین دامداران و اهالی روستاهای شهرستان هویزه و دشت آزادگان آخرین وضعیت آبرسانی، مشکلات و کمبودهای این مناطق را بررسی و دستورات لازم را جهت تسریع در رفع آنها صادر کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار با مردم پس از استماع خواست‌ها و مطالبات اهالی این مناطق، بر رفع و حل و فصل مشکلات آبی روستاها و نهاده‌های دامی دامداران تاکید و اظهار کرد: دستگاه قضایی با جدیت پیگیر حل مشکل آبرسانی به خوزستان و این مناطق است و اگر مشکل کمبود آب مرتفع شود دیگر مشکلات از قبیل کشاورزی و دامداری هم رفع خواهد شد و باید همه دستگاه در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: در چند روز آینده با کمک گروه‌های جهادی و سپاه آب بصورت پایدار به اکثر این مناطق خواهد رسید.

دولت سیزدهم برای رفع مشکلات خوزستان فعالیت‌های ملموس‌تری انجام دهد

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در جلسات شورای تأمین استان حتما مطالبات بحق روستاهای و دامداران این مناطق را مطرح و با جد پیگیر حل آنها خواهیم بود.

در ادامه صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در نشست شورای تامین شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان که با حضور زبیدی نیا و جعفری چگنی معاونین قضایی دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: کاهش آب پشت سدها، بارندگی کم و برخی دلایل دیگر باعث ایجاد تنش آبی در استان گردید که مردم نسبت به آن اعتراضات بحق داشتند.

وی افزود: برای پیگیری رفع مشکلات و کمبود آب در مناطق شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان، دادگستری استان از همان ابتداء تنش آبی کارگروهی تشکیل و هئیتی را برای بررسی مشکلات بوجود آمده به این مناطق اعزام شدند و همچنین روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های این دو شهرستان با جدیت موضوعات را پیگیری و مستمر گزارشات را به ما اعلام می‌کردند و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید.

وی افزود: باید اعتبارات لازم و کافی برای این مناطق جهت محرومیت زدایی و رفع تنش آبی تخصیص داده شود و مسوولان این شهرستان‌ها به جد پیگیر تحقق اعتبارات باشند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: عمده مشکلات مردم این مناطق آب است و آنان از احشام و دام امرار معاش می‌کنند و کمبود آب باعث شد که دام‌ها و احشام آنان تلف شود و باید در اسرع وقت نسبت به رفع کمبود آب کارهای صورت بگیرد و همچنین آبفا هم باید فعالیت‌های خود را در این مناطق بیشتر کند.

وی ادامه داد: در بازدیدهایی که داشتیم تعدادی زیادی از دامداران این مناطق از نحوه توزیع نهاده‌های دامی و علوفه گله‌مند بودند و فرمانداران باید بر نحوه توزیع آنها نظارت دقیق و کافی داشته باشند و گله بحق این دامداران عزیز را رفع کنند.

صادق مرادی با بیان اینکه از زمان جنگ تاکنون روستایان ساکن مرز امنیت آور هستند، تصریح کرد: بهترین و سالمترین مردم مرز نشینان هستند و همیشه پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند و حضور فعال در تمامی عرصه‌های ملی و سیاسی مانند انتخابات داشتند و همه باید قدردان آنان باشیم.

وی با اشاره به خدمات رسانی گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی به مردم این مناطق بیان کرد: انصافاً گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در قضیه رفع کمبود آب مناطق محروم و دور دست فعالیت بسیار خوبی داشتند و در اکثر مناطقی که دچار مشکل آب بودند این‌ها بودند که به مردم کمک رسانی می‌کردند.

مرادی در ادامه خواستار توجه ویژه دولت سیزدهم به مشکلات مردم استان شد و عنوان کرد: دولت جدید حتما برای رفع مشکلات و خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم شهید پرور و ولایی خوزستان نسبت به گذشته فعالیت‌های جهادی‌تر و ملموس‌تری انجام دهد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.