stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384909
  • 10 مرداد 1400 - 21:33
1

کاشت ارقام ذرت علوفه‌ای در شهرستان داراب

کاشت ارقام ذرت علوفه‌ای در شهرستان داراب
فارس_ ۴ رقم ذرت علوفه‌ای در بخش فسارود شهرستان داراب کشت شد.
قلم | qalamna.ir :

محمد مهدی خرسند نیا، مسئول زراعت شهرستان داراب از کاشت ۴ رقم ذرت علوفه‌ای دربخش فسارود شهرستان داراب خبر داد و گفت: کشت محصولات علوفه‌ای برای تامین بخشی از نیاز دامداران شهرستان با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه دام ازاهمیت ویژه‌ای برخودار است.
وی ارقام ذرت کشت شده در این طرح را BC ۶۷۸، BT ۶۴۷۰، سینجنتا و آمریکن ژنتیک معرفی کرد و افزود: این طرح در سطح یک هکتار و برای بررسی ویژگی‌های مورفولوژیکی و عملکرد مطلوب این ارقام، درفواصل مختلف روی ردیف‌های کاشت به ترتیب ۸، ۱۰ و ۱۲ سانتیمتر و فاصله بین ردیف‌ها ۷۵ سانتیمتر کشت شده است.
خرسند نیا هدف از اجرای این طرح را تاثیر فواصل مختلف کاشت برعملکرد، ترویج کشاورزی حفاظتی ذرت، مقایسه ارقام نسبتا جدید و کاهش مصرف آب عنوان کرد.
وی یکی از عوامل محدود کننده کشت ذرت را نیاز آبی بالای این محصول عنوان کرد و گفت: به کشاورزان ذرت کار شهرستان توصیه می‌کنیم برای کاهش آب مصرفی در این محصول از کشت مستقیم و اجرای سیستم‌های آبیاری قطره‌ای به روش تیپ استفاده کنند.
مسئول زراعت شهرستان داراب گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان فصل کاشت ذرت علوفه‌ای، هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت این محصول برود و در پایان فصل برداشت حدود ۴۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای از این مزارع برداشت شود.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.