stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384893
  • 10 مرداد 1400 - 16:44
6

کارگران نیشکر هفت تپه همچنان چشم انتظار حل مشکلاتشان

کارگران نیشکر هفت تپه همچنان چشم انتظار حل مشکلاتشان
خوزستان - امام جمعه شوش: کارگران هفت تپه در شرایط دشواری به سر می‌برند و از مسئولان انتظار می‌رود برای رفع مشکلات آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

کارگران اخراجی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که تعداد آن‌ها یکصدنفر تخیمن زده می‌شد روز یکشنبه از ۸ تا۹صبح دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند.

این کارگران که پا به پای آن‌ها حجت الاسلام مهدی علیزاده اصل امام جمعه شوش حضور داشت با سردادن شعار ” مفسد اقتصادی اعدام باید گردد” و “کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد ” خواستار رسیدگی فوری به مطالبات صنفی خود از سوی مسئولان ذیربط شدند.

امام جمعه شوش همچنین در جمع کارگران معترض نیشکر هفت تپه در سخنانی ضمن حمایت از مطالبات صنفی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود در این شرایط سخت اقتصادی که تامین معیشت بسیار سخت است به فکر مشکلات این کارگران باشند.

علیزاده اصل افزود: کارگران شرکت نیشکر هفت تپه سه ماه است که حقوق دریافت نکرده اند. در این شرایط سخت اقتصادی افرادی که حقوق می‌گیرند به خرج و مخارج زندگی خود نمی‌رسند. تکلیف این کارگران چیست آیا باید دزدی کنند؟

وی خطاب به مسئولان گفت: آقایان مسئول اگر حقوق شما سه ماه به عقب بیافتد چکار می‌کنید. پس اکنون به فکر مشکل کارگران نیشکر هفت تپه باشید.

کارگران معترض هفت تپه همچنین با حمل پلاکاردی با این مضمون ” ما کارگران اخراجی غیر نیشکر هفت تپه که به ناحق اخراج شده ایم خواستار بازگشت به کار و تغییر قرارداد خود با این شرکت هستیم”.

بیش از ۲ ماه است با حکم قوه قضاییه رأی نهایی و قطعی مبنی بر فسخ قرارداد واگذاری هفت تپه صادر شده است، اما این حکم هنوز اجرا نشده است.

تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه اظهار داشتند: کارگران این شرکت سه ماه است حقوق دریافت نکرده اند و قرارداد کارگران برخی واحد‌های این شرکت تمدید نشده است.

کارگران نیشکر هفت تپه بیش از یک ماه است نسبت به بی توجهی به مطالبات خود معترض بوده و بار‌ها در محل شرکت تجمع کرده‌اند.

لازم به ذکر است، تعیین تکلیف شرکت و اخراج کارفرمای خلع ید شده، پرداخت حقوق معوقه کارگران، تمدید قرارداد‌های کارگران، بازگشت به کار کارگران اخراجی و واکسیناسیون در برابر کرونا از خواسته‌های کارگران هفت تپه هستند.

شرکت کشت و صنعت هفت تپه با حدود ۵ هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری شوش واقع شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.