stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384892
  • 10 مرداد 1400 - 16:41
0

خراسان رضوی با بحران دارو‌های کرونا روبرو است

خراسان رضوی با بحران دارو‌های کرونا روبرو است
خراسان رضوی- مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش ناگهانی جمعیت بیماران مبتلا به سویه دلتای ویروس کرونا سبب بحران داروی کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده است.
قلم | qalamna.ir :

علی روح‌بخش  مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونا در خراسان رضوی در پنجمین دوره طغیان ویروس کرونا “بیش از حد انتظار”است و به همین دلیل  وضعیت تأمین داروی “فاوی‌پیراویر” ظرف سه روز آتی در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چارچوب درمان بیماران کرونایی تاکنون با کمبود سرم روبرو نبود، اما اینک به دلیل استفاده از سرم برای تزریق داروی کرونا همزمان با تعطیلی یکی از شرکت‌های تولیدکننده، این دانشگاه با کمبود سرم نیز روبرو شده که موجب نگرانی است.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس وضعیت کنونی در حوزه سرم مورد نیاز برای تزریق دارو‌های کرونا و همچنین داروی ویژه کرونا در خراسان رضوی به شرایط بحرانی نزدیک شده است.

روح‌بخش بیان کرد: علاوه بر داروی کرونا، وضعیت ذخیره داروی “بتافرون” مربوط به بیماران ام. اس و چند قلم از دارو‌های شیمی درمانی نیز محدود شده است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رفع کمبود‌های دارویی به خصوص دارو‌های اساسی برای بیماران متمرکز است. 
امیدواریم ظرف روز‌های آتی این کمبود‌های دارویی جبران شود تا در روند خدمت‌رسانی به بیماران به خصوص بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی با خللی روبرو نشود. 

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.