stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384884
  • 10 مرداد 1400 - 11:55
1
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور:

بهره برداری از ۸ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

بهره برداری از ۸ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان
اصفهان_ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره برداری از ۸ کیلومتر باقی مانده از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خیرالله خادمی از افتتاح ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه شرق اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت :‌۵۵ کیلومتر از این آزادراه حدفاصل کاشان تا جاده فرودگاه سال گذشته به بهره برداری رسیده است و امروز شاهد تکمیل و بهره برداری بخش باقیمانده این آزادراه به طول ۸ کیلومتر هستیم.

وی ادامه داد: این بخش از آزادراه تکمیل کننده کریدور آزادراهی شمال- جنوب است و حلقه اتصال این کریدور به کریدور جاده‌ای شرق به غرب و جاده نائین محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل شدن این بخش از آزادراه شرق اصفهان را موجب تسهیل حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرد.

خادمی همچنین تصریح کرد: بهره برداری از این آزادراه موجب افزایش بهره وری آزادراه اصفهان-نطنز- کاشان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان را موجب کاهش ۸۰ دقیقه از زمان سفر، ۳۵ کیلومتر از مسیر دانست و افزود: این آزادراه موجب کاهش مصرف سوخت بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر در سال و ۷۳۰ میلیون لیتر در دوره ۲۰ ساله بهره برداری است و سوانح جاده را حدود ۱۵ درصد کاهش می‌دهد همچنین آلاینده‌های زیست محیطی معادل ۲ میلیون تن دی اکسید کربن در دوره بهره برداری کاهش می‌یابد.

خادمی در خصوص عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه توضیح داد و گفت: قطعه ۳ این آزادراه از ۷۰ کیلومتری نطنز آغاز و تا سه راهی مبارکه امتداد می‌یابد و ترافیک را به طول کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سه راهی مبارکه هدایت می‌کند. عملیات اجرایی این قطعه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و امیدوار هستیم تا پایان سال بخشی از این قطعه نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ارزش آن را بالغ بر ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال دانست.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.