stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384867
  • 10 مرداد 1400 - 13:21
0
روایت فرماندار قشم از یک هفته پر تب و تاب کرونایی؛

افزایش تخت های کرونا از ۹۰ به ۱۳۰ در یک هفته/ ۱۰ پرستار اورژانس های سطح شهرستان را به کمک طلبیدیم

افزایش تخت های کرونا از ۹۰ به ۱۳۰ در یک هفته/ ۱۰ پرستار اورژانس های سطح شهرستان را به کمک طلبیدیم
هرمزگان- فرماندار شهرستان قشم گفت: هفته گذشته به یکباره آمار بستری های کرونایی بیمارستان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله شهر قشم از ۹۰ به ۱۳۰ افزایش یافت.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا نصری در جلسه ستاد کرونا شهرستان افزود: افزایش ۴۰ تخت ظرف یکهفته با کمک سازمان منطقه آزاد انجام شد.

وی همچنین در همین ارتباط از کمک های موثر خیرین در تامین تجهیزات سرمایشی مورد نیار، دستگاه های اکسیژن توسط سازمان منطقه آزاد و خیرین، و کمک های جهادی مردمی برای کمک به کادر درمان بیمارستان در ارائه خدمت به بیماران کرونایی و کاهش نگرانی ها در این زمینه یاد کرد.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قشم، کمبود پرستار را نگرانی جدی عمومی در شرایط اضطراری کنونی عنوان کرد.

نصری البته یادآور شد؛ کمبود پرستار ریشه تاریخی دارد و از بدو افتتاح و در شرایط عادی تعداد پرستار تعریف شده برای این بیمارستان کمتر از سطح نیاز بوده است.

فرماندار شهرستان قشم از رئیس  دانشگاه علوم پزشکی استان خواست؛ در سریع ترین وقت ممکن پرستار مورد نیاز بیمارستان قشم را تامین کند.

وی در ادامه از مجوز تجویز دارو و در صورت نیاز بستری های کوتاه مدت توسط درمانگاه های سطح شهرستان، به عنوان یکی از راه های کاهش حجم مراجعه بیمارستان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و رسیدگی سریع تر به بیماران روستاهای دور از مرکز شهرستان نام برد.

دکتر نصری اضافه کرد: سرعت رسیدگی به بیماران، جلوگیری از گسترش ویروس در بدن بیمار و ماندن در قرنطینه را از فواید این طرح ذکر کرد.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قشم، برپایی مرکزی برای درمان بیماران سرپایی با هدف کاهش حجم مراجعات بیمارستان را با کمک خیرین و سازمان منطقه آزاد، موثر در ارائه خدمات مطلوب به بیماران کرونایی عنوان کرد.

فرماندار شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود از عدم سرویس دهی اسکله های لافت و شهید ذاکری به مسافران و گردشگران خبر داد.

او افزود: به اتوبوس های حامل تورهای گردشگری اجازه ورود به قشم داده نمی شود.

دکتر علیرضا نصری از توقف فعالیت صنوف بخش حرا، همه اسکله های گردشگری و کاهش فعالیت مجتمع های قشم و درگهان به چهار ساعت در شبانه روز ( ۱۶تا۲۰ )خبر داد.

تشویق مردم به دریافت واکسن، استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هر صورت و گند زدایی معابر و مجامع عمومی توسط شهرداری ها، مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد و دهیاری از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار شهرستان قشم بود.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قشم اقامه نشدن نماز جمعه در سراسر شهرستان را در نوع خود بی نظیر و نشانه شکل گیری عزم و اراده جدی و تعاملی میان علما، روحانیون، فعالین اجتماعی و اقشار مختلف مردم برای نجات شهرستان از شر ویروس کرونا و بسیار مایه امید و تقدیر دانست.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.