stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384834
  • 10 مرداد 1400 - 11:15
0
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی:

کاروانسرای دولت آباد فراهان تبدیل به مجتمع اقامتی-گردشگری می‌شود

کاروانسرای دولت آباد فراهان تبدیل به مجتمع اقامتی-گردشگری می‌شود
مرکزی_ مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان مرکزی گفت: با واگذاری کاروانسرای دولت آباد فراهان به بخش خصوصی این بنا به مجتمع اقامتی- گردشگری تبدیل می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

مصطفی مرزبان در گفتگو با خبرنگار قلم در اراک، اظهار کرد: بنای تاریخی کاروانسرای دولت‌آباد فراهان اخیرا به سرمایه‌گذار واگذار شده و مقرر است که پس از مرمت و با کاربری مجتمع اقامتی و گردشگری به بهره برداری برسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی جهت حمایت دولت از طرح‌های مرمتی و با کاربری گردشگری مبلغ  ۲۰میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات مرمت و احیاء بنای تاریخی فوق به سرمایه‌گذار تخصیص داده است.

مرزبان اضافه کرد: این کاروانسرا با کاربری گردشگری، اقامتی و پذیرایی با قرارداد ۲۵ ساله و در قالب اجاره سالیانه به سرمایه‌گذار واگذار شده است که طبق زمان‌بندی، دو سال اول صرف مرمت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای مرمت این کاروانسرا مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است گفت: این کاروانسرا با معماری زیبا، از معدود کاروانسراهای استان است که با توجه به مساحت بالا و قرار گرفتن در روستای دولت آباد و سهولت دسترسی به آن  دارای ارزش تاریخی بالایی برای سرمایه‌گذاری است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران از اولویت‌های مهم میراث فرهنگی است.

مرزبان با اشاره به اینکه این بنای تاریخی پس از مرمت و احیاء با کاربری گردشگری اقامتی و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد: کاروانسرای دولت آباد با توجه به موقعیت راهبردی و دسترسی آسان به یکی از نقاط پر بازدید گردشگری و اقامتی استان مرکزی تبدیل خواهد شود و نقش مهمی در توسعه گردشگری استان و رونق اشتغال خواهد داشت.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.