stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384805
  • 09 مرداد 1400 - 19:19
2

ظرفیت بیمارستان های کرونای فارس در حال تکمیل

ظرفیت بیمارستان های کرونای فارس در حال تکمیل
فارس_ افزایش بی سابقه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شیراز و قطب‌های درمانی شهرستان‌های استان فارس، زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس را به صدا درآورد.
قلم | qalamna.ir :
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با روندی که هم اکنون در زمینه تعداد مبتلایان و بیماران بستری در حال سپری شدن است، دور از انتظار نیست که در روز‌های پیش رو، وضعیت از شرایط کنونی وخیم‌تر شود.
 
دکتر اورنگ ایلامی با تاکید بر اینکه موج پنجم بیماری کرونا خطرناک‌تر از موج‌های پیشین است، تصریح کرد: موج پنجم بیماری کرونا در حال اوج گرفتن است و هر روز شاهد ثبت جانباختگان در گروه‌های سنی مختلف هستیم.

وی از افزایش ظرفیت تیم‌های درمانی و تخت‌های بیمارستانی در شیراز و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: از تمام ظرفیت‌های موجود در بیمارستان‌ها برای راه اندازی بخش‌های ویژه کرونا استفاده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر اهمیت پذیرش همه بیماران مبتلا به کرونا و ارائه خدمات درمانی؛ از مردم استان خواست در صورت بروز هرگونه نشانه‌های بیماری، ضمن جدی گرفتن علایم و پرهیز از تماس با دیگران، در نخستین فرصت ممکن به نزدیک‌ترین مرکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا، کلینیک و یا درمانگاه مراجعه و از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

دکتر ایلامی، اصلی‌ترین عامل در روند صعودی شیوع کروناویروس را تداوم ترددها، دورهمی‌های خانوادگی و تجمع بیان کرد و ادامه داد: این در حالی است که مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و اعمال محدودیت‌ها بی‌توجه شده‌اند و این بی تفاوتی نسبت به کروناویروس در جامعه، شرایط را بحرانی‌تر کرده است.

وی، خروج نکردن غیرضروری از منزل، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پُر رفت و آمد را ضروری دانست و از مردم خواست برای مقابله با بیماری کووید۱۹ و قطع زنجیره انتقال این بیماری با مجموعه سلامت همکاری کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.