stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384781
  • 09 مرداد 1400 - 18:55
0

معافیت کامل مالیاتی برای خدمات حمل و نقل بار در شیراز

معافیت کامل مالیاتی برای خدمات حمل و نقل بار در شیراز
فارس_ مهلت انتقال سهمیه اعتباری بنزین ناوگان حمل و نقل بار از یک ماه به ۳ ماه افزایش یافت.
قلم | qalamna.ir :
بر اساس قانون جدید مصوب خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی خدمات بار درون شهری از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز در این باره گفت: از این پس همه شرکت ها، رانندگان و صاحبان کالا در حوزه خدمات حمل و نقل درون شهری در شیراز از این معافیت بهره مند خواهند شد.
به گفته آرش نعمتی و مطابق ماده ۷ قانون، نرخ مالیات ۹ در صد از مأخذه محاسبه مالیات تعیین شده در موارد‌ی که جا به جائی کالا بر اساس قرارداد حمل با وسائل نقلیه باشد مشمول معافیت جدید است و این معافیت به کاهش قابل توجه در هزینه جابه جایی کالا منجر خواهد شد.
به گفته این مسئول، بر اساس مصوبه هیأت وزیران مهلت انتقال سهمیه اعتباری بنزین ناوگان حمل و نقل بار از یک ماه به ۳ ماه افزایش یافت؛ افراد‌ی که سهمیه اعتباری ایشان براساس پیمایش و به صورت عملکرد‌ی تخصیص می‌یابد، اعتبار ریالی باقی مانده به ماه بعد منتقل خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: رانندگانی که اقدام به گرفتن اسناد حمل بار درون شهری (باربرگ) می‌کنند در هر ماه از سهمیه اعتباری عملکرد‌ی تا سقف مجموعاً ۶۰۰ لیتر برای خودرو‌های پر مصرف تک سوز و ۴۰۰ لیتر برای کم مصرف تک سوز برخوردار خواهند شد.
نعمتی یاد آور شد: سهمیه اعتباری بنزین به وانت بار‌هایی تخصیص می‌یابد که دارای پروانه فعالیت معتبر در سامانه TRANSPORT.SHIRAZ.IR باشند لذا وانت بار‌هایی که در سامانه فوق ثبت نام نکرده و پروانه فعالیت آن‌ها صادر نشده است مشمول سهمیه اعتباری بنزین نخواهند شد.
هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.