stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384760
  • 09 مرداد 1400 - 10:42
1
مدیرامور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد؛

هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
اصفهان_ مدیرامور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای اصفهان با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۱۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
قلم | qalamna.ir :

بابک صادقیان با اشاره به وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز اظهار داشت: میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در این بازه زمانی با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۱۷ شرایط ناسالم هوا برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه روز گذشته کیفیت هوای شهر اصفهان با قرار گرفتن بر روی شاخص ۹۶ در وضعیت سالم ثبت شده بود، ابراز داشت: البته باید توجه داشت که با توجه به شرایط موجود و کمبود اعتبار تعداد کمی از ایستگاه‌های سنجش هوای اصفهان فعال است و از این رو در زمینه سنجش کیفیت واقعی هوا در همه مناطق شهر با مشکلاتی رو به رو هستیم.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

هشتگ: , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.